Running Shoes

Vorige week vrijdag was het eindelijk zover, ik kreeg goede hardloopschoenen!
Ik loop al maanden op verkeerde schoenen (in Australie zelfs op all stars) en dat kwam mijn benen niet ten goede en mijn voeten zaten onder de blaren. Daarnaast hadden de schoenen waar ik op liep geen goede demping en dat leverde nogal eens pijnlijke scheenbeen spieren op.. Daar moest dus verandering in komen! Voor de time being mocht ik op mama’s hardloopschoenen lopen, wel goede demping, niet goed voor mijn voeten dus het was alleen maar een uitstelling van het probleem.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin, toen ik begon met hardlopen, nogal sceptisch tegenover goede schoenen stond, ik ken zoveel mensen die ‘even’ een paar kilometer op gewone sportschoenen rennen. Naarmate ik langer ging lopen begon ik wel anders te praten en keek stiekem naar hardloopschoenen in winkels, sommige waren maar 60 euro en dat had ik er wel voor over. (als ik moet kiezen tussen een paar hardloopschoenen of een paar gewone schoenen is de keuze snel gemaakt, maar 60 euro kon ik wel missen ;) ) Helaas dacht mijn vader hier anders over, hij is een goede loper en raakte nogal gefrustreerd door mijn houding tegenover goede hardloopschoenen. Sindsdien probeerde hij me aan het verstand te brengen dat ik schoenen moest hebben die goed waren voor mijn voeten en looptechniek. Uiteindelijk is hem dit gelukt en ging ook ik inzien dat goede schoenen wonderen doen voor je prestaties, benen en voeten.

Samen met papa ging ik naar Runnersworld in Enschede, volgens hem de beste die er is, en al snel werd bevestigd dat ik heel erg naar binnen loop. Nou had ik dat zelf ook in de gaten, ik doe dat al jaren, maar erg prettig is het niet.
Vervolgens mocht ik een stukje rennen op de baan in gewone hardloopschoenen en op deze beelden was duidelijk te zien dat ik naar binnen loop. 3 Minuten later mocht ik weer rennen, dit keer met schoenen die mijn voeten als het ware corrigeren en ik liep inderdaad perfect recht. En wat voelden die schoenen fijn, mijn voetjes waren erg blij. Als laatste had ik nog schoenen aangepast van Nike, maar die liepen niet prettig en dus zijn deze parels nu van mij!
Ondertussen heb ik al een paar keer gelopen op deze schoenen (met bijbehorende hardloopsokken natuurlijk!) en het voelt stukken beter dan mijn vorige schoenen, of eigenlijk, mama’s schoenen. Die 10 kilometer komt er zo wel!

2 reacties

Opgeslagen onder Sports

2 Reacties op “Running Shoes

  1. Wat goed zo’n hardlooptest om de juiste schoenen te vinden!
    Veel ‘hardloopplezier’ gewenst!

  2. Pingback: Twee jaar Life’s a Photo |

Plaats een reactie