De winterblues tegen gaan

IMG_8039-001
Herfst vind ik altijd nog wel leuk. Ik steek enthousiast (geur)kaarsen aan en kruip onder dekentjes. Het vooruitzicht van chocolademelk en mooie foto’s van de natuur en met mooi zonlicht vind ik helemaal niet erg.. totdat de herfst voorbij is en de winter voor de deur ligt.
Dan is het vooruitzicht opeens: fietsen in een stormwind waarbij ik met een beetje pech vast vries aan mijn fiets. Of hardlopen in de regen of sneeuw. Of wat dacht je van de avonden dat het om 5 uur al donker wordt? Nee de winter is niet zo aan mij besteed.
Opeens zijn mijn truien niet meer leuk en verlang ik naar blote benen en sandaaltjes. En wil ik de hele dag in bed liggen en heb ik het koud. En dan opeens is de winter niet meer leuk.

Herkenbaar? Lees dan verder.

Ochtend ritueel
Midden in de nacht opstaan (zo voelt het tenminste en ik moet sowieso vroeg eruit voor mijn werk, dus eigenlijk sta ik echt midden in de nacht op) is niet heel motiverend.

Ik slaap in de winter met pantoffels naast mijn bed, zodat als ik wakker word ik die gelijk aan kan doen en dus geen koude voeten heb. Daar word ik namelijk heel chagerijnig van. Voor de mensen die echt moeite hebben met wakker worden is de wake up light een idee, heerlijk wakker worden bij zonlicht. En daarna natuurlijk heerlijk onder een hete douche, warme trui aan en je bent klaar voor de dag.

In de winter begin ik mijn dag altijd met warme brinta of havermout. En ik heb een thermosflesje voor in de trein, kan ik lekker opwarmen met thee :)

Catch the sun
Ook probeer ik op vrije ochtenden/dagen zo veel mogelijk naar buiten te gaan om toch iets van de zon op te vangen. De winterzon is best fijn! En hardlopen in een zonnetje is helemaal geen straf.
Of boswandelingen in de zon zijn ook heerlijk. Met als afsluiter een lekkere kop koffie of warme choco.

Food
Bij de herfst en winter denk ik aan pompoensoep, grote voorraden hachee en andere stoofpotjes, stamppotten en ovenschotels.
Maar natuurlijk ook zelfgebakken koekjes en muffins. En uiteraard veel fruit voor de vitamientjes, en neem daarnaast ook elke dag een vitaminepil, want een verkoudheid is niet zo gewenst..(helaas heb ik de eerste al gehad)

Knitwear
De dikke truien kunnen weer uit de kast! Je mag weer verantwoord op uggs lopen, de maillots mogen weer en de sjaals mag je de hele dag omlaten. Om nog maar te zwijgen over de fijne herfst en winterkleuren: Okergeel, bordeaxrood, bruin, grijs en zwart.

En verder..
Boeken lezen onder een dekentje, liters thee, sneeuw wandelingen, koude wangen, hele dagen series kijken, film marathons, met vriendinnen opwarmen met een kopje koffie, schaatsen, donkere nagellak!

Liefs Nanda
11 reacties

Opgeslagen onder Love

11 Reacties op “De winterblues tegen gaan

  1. Goede tips! Kan ik zeker gebruiken. De herfst vind ik ook wel leuk, maar de winter, brrr. Ik ben gelukkig nog niet verkouden geweest, maar dat zal deze winter vast wel weer een aantal keer gebeuren helaas :(

  2. Herkenbaar, ik ben ook echt geen winter-lover. Herfst is ook niet mijn favoriete seizoen, maar so far so good. Gelukkig zijn er genoeg leuke dingetjes, waarvan jij er al een aantal opnoemt die ons er wel doorheen slepen :)

  3. Leuke post! En wat heb je een geweldige blog, ik ga je volgen op bloglovin!

    Liefs, Jennifer

  4. Wat een fijne tips!
    Ik ken het gevoel helemaal.
    Je schrijft heel leuk, ik volg je nu op bloglovin xx

  5. Heeel herkenbaar! En je tips zijn ook zo waar. Ik krijg elke herfst zin om zelf truien te breien, maar dat is me nog nooit gelukt. Eerst maar die muts afhaken!

  6. Ik vond al die kleurige blaadjes wel mooi, maar na de storm van vandaag is alles er alweer uit gewaaid helaas… Zo kaal nu dus. Winter duurt voor mij vaak net te lang. Het duurt nog zó lang voor het wat lichter wordt, in januari is er amper verschil. Vanaf maart gaat dat beter, maar dat duurt nog zó lang. Goeie tips heb je!

Geef een reactie

