Pittige noodles met garnalen

IMG_2904-001

In mijn voorraad kast stond nog een gigantische zak met noodles en ik besloot hier wat lekkers mee te gaan maken. Na wat speurwerk op het internet kwam ik uit bij een recept wat me lekker leek. Er zaten erg veel ingredienten in die ik niet nog een keer zou gebruiken, of die ik kon vervangen door iets wat ik wel al in huis had dus uiteindelijk is er van het orginele recept weinig overgebleven.

In dit recept hoort eigenlijk edamame in plaats van de tuinbonen, iets wat in Apeldoorn blijkbaar onmogelijk te krijgen is, maar mocht de toko bij jou in de buurt het wel verkopen, gebruik dit dan in plaats van de tuinbonen.

Ingredienten: 

  • Noodles
  • Gepelde garnalen
  • Vissaus
  • Limoen
  • Wortel
  • Lente ui
  • Tuinbonen (of edamame)
  • Sesamzaad
  • Een eetlepel pindakaas
  • Ongezoute pinda’s
  • Scheutje kokosmelk

Maak van te voren vast de saus klaar. Meng hiervoor een scheutje kokosmelk met limoensoep en een lepel pindakaas. Breng op smaak met zout en peper.
Kook de noodles en bak ondertussen de garnalen, de lente ui en de wortel in een pan. Kook de tuinbonen volgens de verpakking. Strooi sesamzaad over de wortel, garnalen en lente ui en rooster deze even mee.
Doe de noodles in een schaaltje en meng hier de pindasaus door. Doe de rest van de ingredienten erbij en strooi er wat pinda’s overheen. Afmaken met wat basilicum en je kunt genieten van een heerlijk noodles gerecht.

Liefs Nanda
Follow my blog on bloglovin’

3 reacties

Opgeslagen onder Food

3 Reacties op “Pittige noodles met garnalen

  1. Klinkt lekker! Vooral met garnalen ,mmm!

Geef een reactie

