Bananen – notenbrood met kokos

IMG_2834

Het plan was eigenlijk om pompoenbrood te maken. Maar ik ken mijn nieuwe oven blijkbaar nog niet goed genoeg want dit was een van de eerste baksels in mijn keukencarrière die faticaal mislukt was. En dat zit me dan niet lekker. Dus ik moest en zou een nieuw iets bakken (want had niet genoeg ingrediënten om dat brood nog een keer te maken) en het werd bananen notenbrood met kokos. Ik had alle ingrediënten en in huis en hoopte dat dit wel zou lukken, anders brak mijn keukenhart ;)

Gelukkig was er niks aan de hand, andere ovenstand en er kwam een perfecte bananenbrood uitgerold. Zonder toegevoegde suiker, veel gezonde ingrediënten en het is een goed vullend brood. Het recept vond ik op Voedzaam & Snel. 

IMG_2831 

De ingrediënten:

  • 200 gram meel 
  • 4 rijpe bananen
  • 60 gram geraspte kokos
  • een handje gemengde noten
  • een theelepel kaneel
  • 2 eieren
  • 60 gram boter
  • 1 theelepel bakpoeder
  • een snufje zout
  • boter om het bakblik mee in te vetten

Verwarm als eerste de oven voor op 180 graden. Meng de meel, kaneel, bakpoeder, geraspte kokos en het zout in een kom. Hak de noten grof met een keukenmes en meng dit er ook door. Smelt daarna de boter en kluts dit met de eieren tot een glad mengsel. Schenk dit bij de mix en meng het door elkaar. Snijd de bananen in stukjes en doe dit bij het deeg, kneed dit met je handen tot een geheel. Vet een bakblik in en doe het deeg hier in. Als laatste zet je het brood in de oven voor ongeveer 50 minuten.

Een makkelijk gerecht en erg lekker!
Komende week ga ik denk ik toch nog een poging wagen en kijken of ik ook een fatsoenlijk pompoenbrood uit de oven kan toveren..

Eet smakelijk :)

Liefs Nanda

Follow my blog on Bloglovin’

 

7 reacties

Opgeslagen onder Food

7 Reacties op “Bananen – notenbrood met kokos

  1. Klinkt heerlijk. Dit receptje ga ik opslaan!

  2. Klinkt lekker!! Jammer van dat pompoenbrood, maarja! ;)
    Tip; gebruik volgende keer volkorenmeel/havermeel :)

  3. Ziet er heerlijk uit, en nog gezond ook! Heb alle ingrediënten in huis, dus ik ga hem meteen uitproberen!

    Liefs, Jennifer

  4. Oeh dat klinkt wel heel lekker :) binnenkort ga ik m ook proberen denk ik. Alleen nog even kokos en bananen scoren.

  5. Lijkt me echt heerlijk! Ik heb wel eens bananenbrood gemaakt, maar deze variatie klinkt veel lekkerder. Goede reden om binnenkort te gaan bakken dus!

Geef een reactie

