Running: Just do it!

image  image

Soms verkijk ik me een beetje op het hardlopen en de tijd die ervoor nodig is. En dat te bedenken dat ik nog niet eens lange afstanden loop, dan mag je er zowat een middag voor uittrekken. Wisselende werktijden en soms maar 1 dag vrij zijn funest voor mijn hardloopkunsten, maar zoals altijd blijkt: Niet teveel zeuren en gewoon gaan. Achteraf ben ik dan altijd blij.

En ein-de-lijk heb ik mijn hardlopen weer op de rit. Had last van pijntjes, bedacht teveel smoesjes en ga zo maar door. Ik heb de motivatie weer gevonden, heb 3x gelopen deze week en dat was fijn. Met 3x in de week lopen voel ik me gewoon het beste, jammer is alleen dat de drempel soms zo hoog is/dat de tijd ontbreekt.

Woensdag liep ik 5 km en dat ging perfect. De eerste paar kilometers moet ik altijd even opstarten, en dan vanaf de 3 km ongeveer gaat het lekker. Dan hoef ik nog maar 2 kilometer, dus ik hoop dat ik snel meer kan lopen zodat ik meer kilometers heb die goed gaan haha.
Ook loop ik eindelijk wat sneller, ik liep deze 5 kilometer in 37 minuten! Een PR :)

Komende week staan er alweer 3 runs gepland, hopelijk tik ik die week de 7 kilometer aan. Daarvoor moet ik wel opzoek naar een nieuwe route, want mijn route is te kort en niets is vervelender dan dat je al klaar bent maar nog 2 kilometer moet.
(ik heb trouwens mijn 10km trainingsschema eruit gegooid, die ging me op het eind veel te snel, van 30 minuten lopen moest je opeens 60 minuten gaan lopen.. ja hallo.)

En stiekem ben ik aan het kijken naar een mooie race voor eind oktober, november of december. Niets is zo motiverend als een race in het vooruitzicht niet waar? Hebben jullie nog tips?

Op naar een goede trainingsweek!

Liefs Nanda

Follow my blog on Bloglovin’

5 reacties

Opgeslagen onder Running

5 Reacties op “Running: Just do it!

  1. wauw super knap hoor!!! ik was twee weken terug begonnen totdat het ging regenen dagen lang… je weet wel hoe dat gaat

  2. Goed bezig! Zo’n race lijkt me inderdaad wel motiverend!

  3. Bo

    Superknap, goed bezig!!

  4. Knap dat je zo vaak loopt, het is nu wel frisser, maar dat loopt ook wel fijn volgens mij. Bij het fietsen is dat heerlijk!

Geef een reactie

