Sevilla in een dag

IMG_2047-001

Afgelopen zomer was ik op vakantie in Portugal. We hadden voor 3 dagen een huurauto en we wilden allebei heel graag naar Sevilla. Toen dat op rij afstand bleek te liggen crossten we in ons bakkie naar Spanje om deze prachtige stad eens te bezoeken.

IMG_1953-001 IMG_1955-001 IMG_1962-001 IMG_1973-001 IMG_1981-001 IMG_1985-001 IMG_1986-001 IMG_1994-001 IMG_1998-001 IMG_2004-001 IMG_2012-001 IMG_2017-001 IMG_2029-001 IMG_2047-001 IMG_2049-001 IMG_2054-001 IMG_2065-001 IMG_2067-001 IMG_2080-001 IMG_2086-001 IMG_2087-001 IMG_2096-001 IMG_2129-001 IMG_2133-001 IMG_2135-001 IMG_2142-001 IMG_2146-001 IMG_2146-002

Tip 1 om rekening mee te houden: In Portugal is er een uur tijdsverschil, een uur eerder. De heenweg hadden we hier niet zo aangedacht en hebben we dus 2 uur verloren ipv een uur.

Tip 2: hou er rekening mee dat het 42 graden is in Sevilla in de zomer. Ik had 10 emmers zweet verloren.

Als eerste kwamen we er achter dat Sevilla een drama is om te rijden, spanjaarden kunnen geen auto rijden. Dus met gevaar voor eigen leven hebben we ons een weggebaand door Sevilla en een parkeerplek gevonden.Ik had een app gedownload met een wandelroute door Sevilla, en die zijn we een soort van gaan lopen. ’s Middags kregen we een gids (een vriendin van mijn reisgenoot, ze liep daar stage) en dat was wel iets handiger.

We begonnen op Plaza Nueva. Dit is het gemeentehuis van Sevilla en hier tegenover hebben we geluncht met een heerlijke salade.

Vanuit Plaza Nueva zijn we naar de Cathedral gelopen, een prachtig en gigantisch gebouw midden in Sevilla.

Hier hadden we onze gids opgepikt en samen met haar zijn we naar de rivier gegaan om een verkoelend drankje te nuttigen. (met die tropische tempraturen waren we daar wel weer aantoe). Prachtig uitzicht heb je vanaf hier, ik keek mijn ogen uit. Sowieso ben ik altijd in de 7e hemel als ik in Spanje ben. Wat een prachtland.

Toen we er weer tegenaan konden liepen we langs de rivier helemaal naar Plaza de Espana. En ik denk dat dit wel een van de mooiste Sevilla plekjes is. Geweldig! De tuinen eromheen schijnen ook de moeite waard te zijn, en daar is lekker veel schaduw maar helaas had ik geen tijd die rustig te bekijken. Plaza de España is een van de meest herkenbare pleinen van Sevilla. Ter ere van de Ibero-Amerikaanse tentoonstelling van 1929 werden er diverse gebouwen opgetrokken in Sevilla, zo ook dit plein.

Nadat we hier waren uitgekeken waren we alweer toe aan een drankje, want het was heeeet. Dus we streken neer op een terrasje om vervolgens door de Joodse Wijk Santa Cruz terug te lopen richting het centrum. In deze wijk zijn veel kleine straatjes te vinden en ik keek mijn ogen uit. Prachtig allemaal!

We eindigden bij Plaza de la Encarnación, waar een gigantische champigon achtig ding staat. Leuk om te bekijken, verder niet heel speciaal. Spanjaarden vinden dat ding ook maar niks.
Dit champignon gevaarte grenst aan de winkelstraat dus we sloten de dag af met een shopsessie.

Natuurlijk mocht er ook geen tapas ontbreken, we dineerden bij Bar El Pimiento gelegen in de straat Calle Nino Perdino, in de buurt van de cathedral. Dit restaurant is trouwens een gigantische aanrader, het eten was heerlijk!
We gebruikten trouwens voor al onze restaurantjes de tripadvisor app. Ideaal!

’s Avonds reden we weer terug en waren we weer een ervaring rijker. Wat is Sevilla prachtig! Hier wil ik graag een keer langer naartoe, maar dan wel in het voorjaar of in het najaar want het was wel echt heel erg warm.

Zijn jullie ook zo’n Spanje fan?

Liefs Nanda

Follow my blog on bloglovin’

13 reacties

Opgeslagen onder Travels

13 Reacties op “Sevilla in een dag

  1. Mooi! Hoever was het rijden? Ik zat in Portugal in Portimao maar het leek ons te ver weg!

    • Nanda

      Het was ongeveer 3 uur rijden van Armacao de Pera naar Sevilla, (de terugweg 2 uur vanwege het tijdsverschil) dus dat is wel een aardige rit voor een dagje. Maar we wilden er allebei graag naartoe, dus we hebben toch besloten het maar te doen.

  2. Wat leuk dat jullie een dagje naar Sevilla zijn gegaan. Heerlijke stad inderdaad, mooie foto’s!

  3. Wat een leuke foto’s en mooie stad!

    X Laura

  4. Ik ben er nog nooit geweest, maar dat ziet er weer uit als een mooie Spaanse stad. Leuk dat je er bent geweest!

  5. Wat tof dat jullie daar heen zijn gegaan. Prachtige foto’s!

  6. Leuk om vanuit Portugal even naar Sevilla te gaan. Het lijkt mee een erg gave stad en zo ziet het er ook uit op jouw foto’s! Mooi mooi!!

  7. Wat een ontzettend leuk artikel en wat een prachtige foto’s heb je gemaakt, wauw! Ik heb deze post genoemd in mijn 4 favo artikelen in mijn linkparty op zondag! Hope you like it :D!

    xo Rosie

  8. Wat een leuke foto’s! Ik ben heel erg benieuwd naar Sevilla.

Geef een reactie

