Portugal – West Kust

IMG_1618-001 IMG_1620-001 IMG_1627-001 IMG_1632-001 IMG_1639-001 IMG_1661-001 IMG_1677-001 IMG_1693-001 IMG_1699-001 IMG_1700-001 IMG_1707 IMG_1717-001

IMG_1779-001 IMG_1783-001 IMG_1789-001 IMG_1804-001 IMG_1816-001 IMG_1822-001 IMG_1833 IMG_1834 IMG_1858-001 IMG_1907-001 IMG_1921-001 IMG_1930-001 IMG_2170-001 IMG_2181-001 IMG_2183-001 IMG_2187-001

IMG_2193 IMG_2206 IMG_2210 IMG_2217

IMG_2232-001 IMG_2240 IMG_2249 IMG_2252 IMG_2253 IMG_2267-001In Portugal zijn we 3 dagen in het bezit geweest van een auto. Ik heb helaas nog geen rijbewijs, maar mijn vriendinnetje met wie ik op vakantie was wel.

We besloten 2 dagen rond te rijden op de westkust, en te stoppen waar we wilden stoppen. Zo hebben we hele mooie dingen gezien en ik had een heel groot vrijheidsgevoel. Heerlijk zo’n auto, stoppen bij een mooi strand en wat foto’s maken.

Als eerste reden we naar het uiterste puntje van Portugal, Sagres. Dit was zo’n 1,5 uur rijden en vanuit de verte zag je al de vuurtoren. Sagres is een heel leuk plekje om rond te lopen en er zijn veel mooie en grote rotspartijen te zien.
Daarna zijn we gestopt bij het fort van Sagres, maar hier konden we niet in. (althans tegen betaling wel)
Toen we wegreden uit Sagres zijn we nog 2x gestopt bij uitkijk punten, ik weet verder niet meer waar ze precies waren want op de kaart zijn veel mooie punten niet aangegeven.

Na Sagres gingen we naar Lagos, waarbij we door de stad liepen, wat hebben gedronken en heerlijke tapas gegeten hebben. In de stad zelf zijn er niet zoveel bezienswaardigheden maar Lagos heeft een aantal prachtige strandjes. Het was te laat om ze allemaal nog te bekijken maar we hebben er een aantal bezichtigd.

Als eerste reden we richting Carvoeira, maar soms zijn de bewegwijzeringsborden in Portugal zijn nogal onduidelijk en we eindigden bij carvalho in de buurt. Dit was tevens het startpunt voor een hele beachwalk maar daar vonden we het iets te laat voor dus we bekijken alleen dat strandje en besloten met de auto dezelfde richting op te rijden als de beachwalk. Uiteindelijk kwamen we in Porches uit, waar we nog een mooi uitkijk punt meepakten met een ondergaande zon op de achtergrond :)

De volgende dag gingen we een dagje naar Spanje, daarover later meer.

De laatste dag dat we de auto hadden was veel te snel aangebroken, want we hadden nog een paar dingen op ons to see lijstje. We reden als eerste richting Portimao, maar we hebben onderweg nog wat stadjes meegepikt in de hoop een mooi plaatje te kunnen schieten ;)
Portimao was bloedheet. We hebben daar een beetje rondgestruind, maar het was nogal doods. Ik moet eerlijk bekennen dat de kustplaatsen zoals Albufeira en Armacao de Pera al erg druk waren, maar de stadjes zoals Portimao, Lagos en Silves waren echt uitgestorven. We hebben een  beetje rondgekeken in Portimao en besloten eigenlijk vrij snel door te rijden naar Silves in de hoop daar iets meer levendigheid tegen te komen.

Silves is een prachtig stadje, het ligt op een heuvel met bovenop een kerkje. De straatjes waren heel leuk versierd met zelfgemaakte vlaggetjes en we kwamen er een super leuk restaurantje tegen. Gelegen naast de weg, er stonden een paar tafeltjes buiten en er stond iemand vrolijk kippetjes te barbecueën. En daar werden we blij van!
We besloten aan te schuiven en een heerlijke kip piri piri te eten. We kregen brood vooraf, bij de kip friet en een salade. Er zat zelfs een toetje bij, gedroogde vijgen met amandelen, pistachenoten en sinaasappel stukjes met kaneel. Het was zo lekker, dat we helemaal verbaasd waren dat het 10,- pp kostte! Zo kun je vaker uit eten :)
Toen we weg wilden rijden stond een Portugees mannetje wild te zwaaien en te gebaren. Vriendinnetje was al een beetje gepikeerd: ‘Ja vent ik moet even mijn slippers verwisselen voor All Stars, doe eens rustig aan!’ Toen ze eenmaal klaar was hadden we de slappe lach over haar stink voeten, (met blote voeten in all stars zorgt nou eenmaal voor stink voeten:p) en pas toen kwamen we erachter dat we ingeparkeerd stonden. Er stond gewoon een auto achter ons, over dwars. Dus lachen gieren en brullen, want dat probeerde dat Portugese mannetje ons duidelijk te maken. Maar ik bedacht een Portugal proof oplossing en gooide mijn deur op, maakte een handbeweging zoals ze dat alleen in Portugal kunnen en de auto achter ons reed weg. Ik denk dat we de hele weg de slappe lach hebben gehad..

Na Silves reden we weer even terug naar Portimao, want daar is een gigantisch shopping centre wat open is tot 24.00. We hebben toen nog een beetje geld uit gegeven en zijn daarna terug gereden naar ons appartement.

Wat is Portugal toch een fijn land!

liefs

Follow my blog on bloglovin’

17 reacties

Opgeslagen onder Travels

17 Reacties op “Portugal – West Kust

  1. Ja wat is portugal toch een fijn land! Heb er zelf een half jaar gewoond (in Lissabon) en ben pas een week terug van een week op bezoek bij mijn vrienden daar maar deze stadjes heb ik helaas nooit bezocht… Moet ik nog werk van maken. Mooie foto’s, ze maken mij nog verliefder op Portugal <3

  2. Oh zo mooi! Ik Maart heb ik ook de hele zuid-kust en een deel van de westkust gezien. Fijn land in Portugal en prachtige foto’s heb je ook gemaakt. Leuk om dingen te herkennen. Lagos vond ik wel een leuk stadje!

  3. Prachtige foto’s, erg mooie omgerving en fijn verslag!

  4. miesssss

    Wauww wat een prachtige foto’s! Schitterende omgeving zeg :)

  5. Oh, die zee, wat blauw!! Daar wil ik ook nog een keer naar toe :-) mooie foto’s zeg!

  6. Wow, jullie trip klinkt goed! Prachtige foto’s ook! Portugal staat nog hoog op mijn to-see lijstje en je hebt het net nog een stukje hoger geplaatst ;-)

  7. Wat een leuk verslag en wat een ge-wel-di-ge foto’s! Ik wil heeeel graag weg nu haha!

  8. Wat een fijn verslag om te lezen! En geweeeldige foto’s! Die blauwe zee, waaaauw. Daar kun je bij weg blijven dromen!

  9. fleurtjefleur

    Wauw, die klifkusten! Ziet er prachtig uit! Ben zelf nog nooit in Portugal geweest, maar zou er graag eens naartoe gaan…

  10. Mooie foto’s, de sfeer komt erg goed over!

  11. Nice! Hier zou ik nu ook wel willen zitten… :)

  12. Wat ziet het er fijn uit! Prachtige kust.

Geef een reactie

