Portugal – Faro

Woensdagavond kwamen we aan in Portugal, donderdag hebben we liggen bakken op het strand en vrijdag besloten we met de bus naar Faro te gaan. We zouden tijdens onze geplande roadtrip geen tijd hebben voor Faro, want dit plaatsje ligt achter Albufeira en we wilden alleen de steden aan de westkust bekijken. We begrepen dat het erg makkelijk was om er met de bus te komen dus dat hebben we gedaan.

Faro is de hoofdstad van de Algarve, en heeft een grote haven en een oude binnenstad, aangelegd door de Romeinen.
We zijn bij aankomst direct naar een tourist office gegaan om te weten te komen welke plekken we niet mochten missen. Buiten de oude binnenstad bevindt zich het winkelgebied en hier zijn we als eerste wat gaan drinken en hebben nog wat gewinkeld. Ik slaagde meteen, heb eindelijk een mooie maxi dress en playsuit bij de zara gescoord.

Daarna zijn we binnen de stadsmuren gaan wandelen, en dat deel van Faro is echt prachtig! Voordat je door het poortje naar binnen wandelt kom je eerst nog de haven tegen met een mooi plein waar prachtige bomen staan met gekleurde bloemen.
Middenin het deel van de oude stad staat een kasteeltje, met daaromheen prachtige sinaasappelbomen.
We hebben hier een tijdje rondgewandeld, een lunch van een paar euro genuttigd en zijn tegen de namiddag terug gegaan met de bus en hebben ’s avonds in Armacao De Pera heerlijk gegeten.

Oh en in Faro leven erg veel ooievaars, we hebben er gedurende deze dag erg veel gespot! :)

IMG_1458-001 IMG_1464-001 IMG_1467-001 IMG_1468-001 IMG_1469-001 IMG_1470-001 IMG_1471-001 IMG_1495-001 IMG_1496-001 IMG_1502-001 IMG_1504-001 IMG_1505-001 IMG_1522 IMG_1532-001 IMG_1536 IMG_1537-001 IMG_1558-001 IMG_1559-001 IMG_1562-001 IMG_1573-001 IMG_1582-001 IMG_1586-001 IMG_1588-001 IMG_1591 IMG_1594-001 IMG_1600 IMG_1607-001

liefs
Follow my blog on bloglovin’

(Heeft er toevallig iemand nog tips voor fotograferen in de zon? Op de ene foto is mijn lucht donkerblauw en op de ander heel licht.. Ik had me misschien van te voren hier even in moeten verdiepen, haha)

10 reacties

Opgeslagen onder Travels

10 Reacties op “Portugal – Faro

1. Oh zo mooi! Dit jaar ben ik ook nog Portugal geweest en Faro bezocht. Zo leuk om alles weer terug te zien! De Algarve is supermooi! Dus geniet er nog maar lekker van =D

2. Wow, super leuke foto’s! Faro lijkt me geweldig mooi!

3. Wat heerlijk en wat een leuke foto’s!

X

4. hmmmmmm pasteïs! :)
    Wat betreft fotograferen in de zon: als je tegen de zon in knipt worden de dingen op de voorgrond donker – schaduwachtig dus. Het beste kan je daarom met de zon in je rug knippen, tenminste als je de blauwe lucht etc wil laten zien. Lijkt erop dat dat toch goed gelukt is hoor!

5. Wat klinkt dat leuk zeg! Ik krijg er meteen een vakantiegevoel van. Heerlijk zo die straatjes en lekker eten, mooie foto’s!

6. Mooie foto’s, klinkt goed daar! Ik ben benieuwd naar de rest van je reis!