10K Training

wpid-1371193882833_Anne_Local.jpg

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: Ik heb stil gezeten, te lang stil gezeten. Er zijn veel weken geweest waarin ik maar 1x heb gelopen en dat is veel te weinig. Zonde, want ik was goed op weg en kon prima 5 km lopen.

Nu gaat dat helaas iets minder prima, en dat is zacht uitgedrukt.
Maar, vol frisse moed begin ik weer, met een schema die me uiteindelijk naar de 10 km zou moeten leiden, in om en nabij 10 weken als ik 3x per week loop. Tussendoor ga ik nog een keer op vakantie, dus ik hoop eind augustus dat doel bereikt te hebben.

Het is schema is rustig opgebouwd, elke week zou ik iets meer achter elkaar kunnen lopen. Nou weet ik van mezelf wel dat ik aardig lang achter elkaar kan lopen maar het komt er niet uit, ik ben niet meer gemotiveerd genoeg. Nu haal ik  als het goed is elke week het doel met uiteindelijk de 10 km op de teller. En wat is er nou leuker en motiverender dan doelen halen?

Deze week heb ik de eerste 2 trainingen gehad, en deze waren nog aardig makkelijk. Ik heb besloten mezelf deze keer niet teveel te overschatten dus ook de makkelijkere trainingen doe ik netjes ;) Wel probeer ik tijdens deze trainingen sneller te rennen dan ik normaal doe, een beetje snelheid opbouwen is goed voor me.
De eerste training bestond uit 3×5 minuten hardlopen met daartussen 3 minuten lopen. Die volbracht ik gelukkig goed, aangezien ik al een tijd aan het hardlopen ben mag ik dit wel van mezelf verwachten. Ook de volgende training ging goed, dit keer moest 3×8 minuten hardlopen met 3 minuten wandelen.

Ik zal wekelijks een korte update geven, voor mij handig als stok achter de deur en ik vind het leuk om over hardlopen te schrijven.

Wie van jullie is ook aan het trainen voor een 5 km, 10 km of misschien een marathon?

liefs

Follow my blog on bloglovin’

14 reacties

Opgeslagen onder Love, Running

14 Reacties op “10K Training

  1. Goed bezig! Ik ben ook aan het aan trainen voor de 10K.

    X

  2. Goed bezig! Op dit moment ben ik ook aan het trainen voor een 10k en afgelopen week heb ik mijn eerste rondje van 10k in 1 keer uitgelopen! Als ik het kan, kan jij het zeker weten ook! Veel succes met rennen!

  3. Wauw ik vind het super knap! Ik ben nu een halve maand voor het eerst aan het hardlopen en kom niet verder dan de 3 km. Ik hoop dat jij dat ook in het begin had? ;)

  4. Goed bezig! Ik ben jaloers, zou ook graag willen hardlopen. Heb helaas een permanente knieblessure :(

  5. Eva

    Ontzettend knap dat je het toch weer zo goed oppakt! Lijkt me lastig om het dan niet te laten zoals het is. Ik wil (al maanden) erg graag beginnen maar krijg mezelf niet zo ver om te starten, zit ik met mijn sportschoenen aan en dan belt iemand om wat leuks te gaan doen.. Sja, dan gaan ze dus weer uit. Niet handig.

    • Nanda

      Dankjewel! Als ik eenmaal iets in mijn hoofd haal moet dat ook gebeuren, dus voor mij is dat een goede motivator haha.
      En als jij eenmaal begonnen bent met hardlopen wordt de drempel ook lager om verder te gaan :)

Geef een reactie

