Birdwatching

IMG_0961-001 IMG_1102-001

Afgelopen zondag ging ik een dagje met een vriend van mijn vader fotograferen. Hij is een professioneel fotograaf en hij wist nog wel een schuilhut waar we vogels konden fotograferen. Prima, ik wilde wel eens wat anders proberen dan bloemen, eten of attributen binnenshuis.

Zo gezegd, zo gedaan. Zondag zat ik dus de gehele dag in de schuilhut met mijn camera, en zijn zoom lenzen van 800 en 1250 euro. Wat een parels! (Voor de liefhebber, het was een 200 mm en 400  mm lens)
Om jullie een beeld te geven: In de schuilhut staan 2 stoeltjes, voor de stoeltjes zitten 2 luikjes die je open kunt klappen. Voor de luiken staat een statief, en voor de luiken zit camouflage doek. Je camera zet je op je statief en dan steekt de lens door de camouflage doeken.
Voor de hut heeft de eigenaar een waterbak gerealiseerd, waar ruimte is om ernaast takken en boomstronken neer te zetten. Je smeert die attributen in met vet en zaden en je gaat in je hut zitten. Vanaf dat moment is het wachten.

Het was voor mij de eerste keer dat ik met een zoomlens gewerkt heb en dat ging voor de eerste keer prima. Soms waren de vogels een stuk sneller dan ik, maar ik heb ze vroeg of laat toch op de foto kunnen vastleggen.
We hebben vinken gezien, koolmezen, pimpelmezen, een roodborstje, een woelmuis (denk ik, het was in ieder geval een muis) een specht, een zwartkop, een merel en veel eekhoorns.

Veel geduld en af en toe een lucky shot later, is dit het resultaat ! Ik ben er zelf erg tevreden over, zit er over te denken om er een aantal af te laten drukken :)
Mocht je geïnteresseerd zijn in meer van mijn foto’s, of wil je ze op groter formaat bekijken? Dit is mijn flickr account.

48A98F98DB0CE068EE313597BD96EE7A

Follow my blog on bloglovin’

 

 

9 reacties

Opgeslagen onder Photography

9 Reacties op “Birdwatching

  1. Allemaal prachtige foto’s! Lijkt me leuk om een keer te doen!
    Ben vaak wat ongeduldig maar geduld loont wel blijkt maar weer.
    Zou ze inderdaad laten afdrukken =D

  2. Wauw, wat een mooie foto’s. Vooral die derde foto vind ik echt cute haha.

  3. Wauw, hele mooie foto’s!

  4. Wayw, wat een prachtige foto’s!

  5. Wauw zeg, wat een prachtige foto’s! Ik hou ervan!

  6. Dit lijkt me ook leuk om te doen! Ik toen ik de foto’s bekeek, zag ik mezelf al op m’n buik liggen in het bos haha! Ik denk dat jullie dan een stukje ‘onder de grond’ zaten in die schuilhut, ofniet?
    Hele mooie foto’s in ieder geval!

    • Nanda

      Deze schuilhut had dat niet, wat als nadeel had dat je soms de rand van de voorkant van de waterbak in je foto had. Dezelfde eigenaar heeft nog een hut en die ligt wel voor de helft onder de grond.

  7. Wow, prachtige foto’s!

  8. Die eekhoorntjes zijn echt super, haha.

Geef een reactie

