Snelle & Gezonde Burger

IMG_0605-001

Het komt niet vaak voor dat ik hamburgers eet, als ik er een eet is het meestal bij de Mac.
Afgelopen week had ik ontzettend veel zin in hamburger, en besloot er zelf een te maken. Ik koos voor een burger met avocado, tomaat, ui, spek en rucola.

Ingredienten voor 2 burgers
500 gram gehakt (hier maakte ik 2 burgers van)
Ciabatta broodjes
Tomaten
1 rode ui
Spek
1 avocado
handje rucola
Creme fraiche
Peper & Zout

Verwarm de oven voor op 200 graden en bak de ciabatta af. Maak van het gehakt een burger, bestrooi met peper en zout en bak deze in de pan. Hier kun je eventueel nog andere kruiden aan toevoegen.
Snij de tomaten in stukjes en de ui in ringen. Meng in een kom de avocado met de creme fraiche en prak de avocado totdat dit een gladde mousse wordt en voeg wat peper en zout naar smaak toe. Fruit als laatste de uien ringen kort in de pan.

Besmeer de ciabatta met de avocado  mousse, leg bovenop de burger, en leg de tomaten en uien ringen bovenop. Als laatste een handje rucola erop en klaar is kees! Lekker om te serveren met ovenfrietjes.

48A98F98DB0CE068EE313597BD96EE7A

Follow my blog on bloglovin’

12 reacties

Opgeslagen onder Food

12 Reacties op “Snelle & Gezonde Burger

  1. Ik maak ook graag eigen hamburgers, toevallig meestal ook met ciabatta. Het is ook veel gezonder en eigenlijk ook veel lekkerder!

  2. Veel lekkerder inderdaad! Ik maak eigenlijk alleen maar zelf hamburger, eten misschien één keer in het jaar bij de Mac en dan neem ik niet eens een hamburger haha.

  3. o wauw! ik weet zeker dat de mijne er niet zo professioneel uit zou zien :D maar heb nu wel zin gekregen het eens te proberen!

  4. Ooh lekker! Dit maak ik ook weleens met mijn vriend, maar dan een iets simpelere versie. Gewoon broodje, hamburger en sla. Ook heel erg lekker, maar misschien ga ik jouw versie ook eens proberen!

  5. Yum! Lekker met avocado inderdaad!

  6. ziet er heel lekker uit!

  7. Yummy! Leuke blog heb je :) X

  8. Ziet er lekker uit hoor. Toch kan ik het idee van een ‘gezonde’ hamburger niet vatten. Hamburger klinkt gewoon zo vettig :D

  9. Fijn, nu heb ik ook zin in een hamburger. Ondanks dat ik er afgelopen zondag op een festival al twee at en daarmee mijn maandelijkse quotum al ruimschoots heb overschreden ;-)

  10. Oeh heerlijk! Ik koop juist nooit kant-en-klare burgers (of bij een snackbar), omdat daar alleen maar troep in zit. Maar een homemade burger kan ik zeker niet weerstaan!

Geef een reactie

