Running: 5K – I Did It!

IMG-20130414-953 IMG-20130414-WA003-001 IMG-20130414-WA005-001

 

Mijn eerste hardloopwedstrijd zit erop. En wauw, wat was het geweldig en zwaar!

Een vriendinnetje van me kwam voor de morele steun want ik was best een beetje zenuwachtig. En ze heeft uiteraard de mooie plaatjes geschoten.
Toen ik eenmaal aan de start stond te wachten en het start schot werd gegeven waren de zenuwen gelijk weg, ik ging ervoor! In het begin had ik een beetje last van de mensen om me heen, maar dat was na 500 meter weg. Toen liep ik in een gat. Achter mij liepen mensen langzamer en voor me een stuk sneller.. En ik? Ik was mijn tempo kwijt. Ik liep veel te snel, de eerste km liep ik onder de 6 minuten en het plan was om 7 minuten te lopen.

Dat ging 1,5 kilometer goed, maar toen kwam de eerste brug. Een fietsbrug, dus die was niet zo stijl en het waaide er lekker want ik had ondertussen al een hoofd als een boei. Ik liep aardig door en liep de tweede kilometer netjes in 7 minuten. Maar toen kwam de moeheid, ik merkte dat ik te snel was begonnen en moest echt gaan minderen.

Ik zakte af en begon meer naar achter te lopen in plaats van in het midden van de menigte. Ik had wederom last van mensen die er langs wilden en mij daardoor in de weg liepen, maar ik liep goed door. Bij de 3 km was een water punt, en ik had zo’n dorst dat ik erg blij was dat ik wat kon drinken. Wat bleek? De bekertjes waren op. Bummer. Door lopen dan maar. De derde kilometer was te langzaam, maar omdat ik zo snel begon lag ik toch nog aardig op schema, ik tikte de 21 minuten aan terwijl ik normaal rond de 23 minuten zit.

Na 3,5 kilometer kwam de tweede brug, ik was al gewaarschuwd: hij is vals plat. En niks was minder waar, wat een hel! (merken jullie dat ik niet aan heuveltraining doe?? ;)) Ondertussen probeerde ik een klein beetje van het uitzicht te genieten want we liepen over de Ijssel en je kon Deventer erg mooi zien liggen. Dat plaatje is goud waard!
Ik was blij toen ik de brug af liep, dit leek me erg prettig maar ook dat was zwaar. Na de brug had ik verwacht nog een halve kilometer te moeten, dit was nog een hele kilometer en ik moest echt iets sneller gaan lopen wilde ik een aardige tijd neerzetten.

De laatste kilometer kroop voorbij, we liepen in de binnenstad van Deventer, en daar liggen kinderkopjes en andere gekke stenen dus prettig lopen was het niet. En toen kwam de mensen menigte in beeld, de 500 meter, ik zweette ondertussen zo erg, en kon niet meer. Maar lopen was uiteraard geen optie en de lieve mensen langs de kant hebben me naar de finish geschreeuwd. Ik heb de laatste 500 meter gestrompeld en ben uiteindelijk als laatste van de medewerkers van het hotel gefinisht, maar met een PR: 37 minuten!

Uitslag Ijsselloop (Bruggenloop) Deventer 140413  2

Ik wist van te voren dat ik geen snelle tijd neer zou zetten, ik ben nou eenmaal geen snelle loper. Alle collega’s vroegen wat er verkeerd ging, want zij hadden gedacht dat ik onder de 30 zou finishen (hoe ze daar bij komen???)

Na de finish gelijk mijn medaille opgehaald en ben als een malle water gaan drinken. En nu voel ik me al de hele dag euforisch, toch mooi een PR gelopen en dat vind ik een prima resultaat voor een eerste wedstrijd. Op naar de volgende! :)

48A98F98DB0CE068EE313597BD96EE7A

Follow my blog on bloglovin’

18 reacties

Opgeslagen onder Running

18 Reacties op “Running: 5K – I Did It!

  1. Well done! Tof gevoel he, zo’n eerste wedstrijd! Ik mag vrijdag aan de bak: 5,6 km met de laatste kilometer een bospad (!) omhoog… En gezien mijn training grandioos heeft gefaald, ben ik nu al nerveus. Help.

  2. Super goed! Al die hardloopverhalen vormen echt een bron van inspiratie. Ik ga het ook proberen! Maar wel heel langzaam aan dan :)

  3. Wat gaaf! Zo knap dat je dit gedaan hebt! Ik doe het je niet na..;)

  4. Supergoed Nanda! Het lijkt me heel leuk om ook eens zo’n wedstrijd mee te maken.

  5. Gefeliciteerd! Knap joh

  6. Wat goed zeg! Iets om erg trots op te zijn! =)

  7. Bo

    Echt zooooo knap! Dat doe ik je denk ik niet na!

  8. ahh wat goed, proficiat!

  9. Leruaa

    Goed gedaan! Gefeliciteerd! Ik loop binnen drie weken mijn eerste wedstrijd, heb er nu al zenuwen voor, haha.

  10. Gefeliciteerd!! De eerste 2.5K word ik ook altijd helemaal gek van de mensen om me heen en kan ik mijn eigen tempo ook nooit vinden.. Op naar de volgende wedstrijd :D

Geef een reactie

