Courgette Soep

IMG_0540-001

Na een pasta met courgette had ik nog een hele lading over en ik besloot er soep van te maken. Ik had nog nooit courgette soep gehad, dus geen idee hoe het smaakte maar hoorde er veel goede verhalen over.
Ik heb twee recepten voor courgette soep bij elkaar gevoegd en dit was het eind resultaat. Eigenlijk moest de soep ook nog geblendeerd/gestaafmixt worden, maar bij gebrek aan deze middelen heb ik de courgette een soort van ‘gestampt’ met een vork.. Dus vandaar dat er nog wat stukjes in mijn variant zaten ;)

IMG_0539-001

Benodigdheden voor twee koppen soep
1 courgette
Rode ui
Knoflook poeder
Rozemarijn
Creme fraiche (roomkaas kan ook)
Groentebouillon blokje

1.Snij de courgette in stukjes
2. Fruit de ui en voeg na een paar minuten de courgette toe. Bestrooien met knoflook poeder.
3. Ontdoe de rozemarijn van het takje en bak even mee
4. Zet het water op voor de bouillon
5. Als de courgette gaar is voeg je dit toe aan de bouillon
6. Mixen maar!
7. Voeg nu 1 a 2 lepels creme fraiche toe en laat dit even mee verwarmen.

Eet smakelijk!

48A98F98DB0CE068EE313597BD96EE7A

Follow my blog on bloglovin’

13 reacties

Opgeslagen onder Food

13 Reacties op “Courgette Soep

  1. watzijzegtcom

    Ziet er goed uit!

  2. Ziet er verdomd goed uit. Krijg er heel veel trek van. En ik heb net gegeten. ; )

  3. Dat ziet er goed uit! Mooie foto’s ook :)

  4. Het ziet er heerlijk uit maar ik heb het nu al een aantal keren geprobeerd en iedere keer vind ik het toch niet lekker :(! Helaas!

    Als je het leuk vind, ik organiseer vandaag een linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je reclame mag maken voor de 3 leukste artikelen die je afgelopen week geschreven hebt inclusief een foto en link naar je blog! Tof toch :)!? Zou het leuk vinden als je mee zou doen!

    Liefs van Rosie

  5. Bo

    Dat ziet er lekker uit!

  6. Ohh dat ziet er echt heerlijk uit.

  7. Lijkt me heel lekker! Ik hou van courgette!

  8. Daphne

    Wat een mooie foto’s! Ik maak ook regelmatig courgettesoep, maar dan zonder de crème fraiche. Maar hmmm dat zal het wel lekker romig en fris laten smaken denk ik :)

Geef een reactie

