Oatmeal Inspiration

IMG_0071-002 IMG_0085-001 IMG_0564-001 IMG_0606-001

Oatmeal leerde ik in Australie kennen, daar verkochten ze verschillende smaken in kant en klare zakjes. Een beetje melk of water erbij, opwarmen en klaar was mijn ontbijtje.

In Nederland hebben we niet van zulke zakjes dus ging ik opzoek naar recepten om het zelf te maken. Mijn favoriet is de bananen variant, en de havermout met gekarameliseerde appeltjes.
De chai variant heb ik gemaakt met chai poeder, dit heb ik meegenomen uit australie, daar dronk iedereen chai latte. Warme melk, met dat poeder erdoor en een schuimkraag. Die chai poeder heb  ik meegenomen gelukkig, want dat is in Nederland bijna niet te krijgen en het is zo smakelijk! Dat heb ik dus door de havermout gedaan. Volgens mij kun je de smaak aardig nabootsen door vanille extract door de havermout te doen, een beetje kaneel, en een beetje honing.

Buiten deze varianten zijn er nog zoveel andere varianten te bedenken, havermout met blauwe bessen is erg lekker, of met frambozen. Ook perzik schijnt een goede combinatie te zijn, maar die heb ik zelf nog niet geproefd. Overigens gooien ook veel mensen chia zaad door de havermout, of noten. Ook erg lekker :)

Follow my blog on bloglovin’

18 reacties

Opgeslagen onder Food

18 Reacties op “Oatmeal Inspiration

  1. Banaan en aardbei lijken mij het lekkerst! :-)

  2. Dat ziet er allemaal goed uit!

  3. Met aardbeien lijkt mij erg lekker!

  4. Ziet er lekker uit zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb geprobeerd, maar ik denk dat ik het erg lekker zou vinden. :)

    • Nanda

      Ik vind het vooral lekker omdat ik ’s ochtends niet zo’n grote eter ben. En vooral in de winter (en momenteel ook in de lente..) is iets warms lekkerder dan zo’n koud bakje yoghurt.

  5. Ik ben dol op havermout! Maak er iedere keer weer iets anders van!

  6. Ziet er goed uit! Ik ben fan chai latte :)

  7. Wat leuk. Ik zou die chai en strawberries wel willen proberen. -x

  8. Leuk artikel! En wat maak je een mooie foto’s! xoxo

  9. Helaas heb ik ’s morgens nooit tijd om havermout te maken, vind het erg lekker namelijk!

  10. YUmm wat ziet dat er lekker uit!

  11. Lekker! havermout is mijn favoriete ontbijt denk ik. Heel lekker is ook een soort bounty havermout plus banaan. Ik doe er dan cacao en carobe poeder bij, walnoten, cocosrasp, kaneel en meestal nog iets van gedroogd fruit. Het lijkt dan echt alsof je een bounty aan het eten bent!

  12. Pingback: Breakfast With Blueberries & Nuts |

  13. Pingback: Staying fit |

Geef een reactie

