The 100 Year Old Man Who Climbed Out Of The Window And Disappeared

IMG_0593-0012

Lezen, iets wat ik graag doe maar waar ik de laatste tijd veel te weinig aan toe kom. Ik heb dan ook belachelijk lang over dit boek gedaan en ik deze review stond dus ook al een tijdje in de planning.

Ik had al vaker wat gehoord over dit boek, maar had nooit echt de interesse om hem daadwerkelijk te lezen. Tot een paar weken terug. Ik stond in de boekenwinkel en had eens de tijd genomen om de achterkant te lezen en dat verhaal boeide me al vanaf woord 1, dus ik moest het boek hebben. Zo gezegd zo gedaan.

En ik heb er geen moment spijt van gehad.
Het verhaal begint bij de gebeurtenis dat Allan Karlsson 100 wordt, en de bedoeling is dit grootst te vieren in het bejaardentehuis waar hij woont. Allan zelf heeft echter andere plannen en klimt uit het raam. Zo begint hij aan zijn roadtrip en komt hij in allerlei avonturen terecht. Uiteindelijk is iedereen naar hem opzoen,  van de politie tot aan de media. Het verhaal is erg grappig geschreven, en leest fijn weg.
Persoonlijk vond ik de paar hoofdstukken waarin teruggeblikt werd naar vroeger niet altijd even leuk, die zijn wat langdradig. Uiteindelijk horen deze wel bij het boek en geven de lezer iets meer inzicht in het karakter van het personage van Allen.

Het is een origineel verhaal, met veel onverwachtse wendingen. Soms lijkt het wel alsof het Allan allemaal niks uit maakt, en hij nergens om geeft. Ondanks dat komt hij over als een leuk personage en ga je met hem meeleven. Ik vind het een ontzettende aanrader, het boek heeft een goed verhaal, leuke personages en een goede dosis humor.

Het boek is geschreven door Jonas Jonasson en in het engels koop je hem hier, en hier in het Nederlands.

Follow my blog on bloglovin’

9 reacties

Opgeslagen onder Love

9 Reacties op “The 100 Year Old Man Who Climbed Out Of The Window And Disappeared

  1. Jaaa! Ik las hem vorig jaar in het Nederlands, hilarisch! Al vond ik het richting het eind van het boek wel erg absurd worden. Maar toch, tof boek!

    • Nanda

      Opzich is het hele verhaal absurd :p en niet alle stukken lezen even lekker weg, maar hij is zeker leuk om eens gelezen te hebben :)

  2. Mijn ouders hebben hem thuis liggen en ik wil hem al heel lang lezen. Binnenkort echt maar eens doen, hoor er zo veel goeds over!

  3. Lijkt me een grappig boek! Ik houd wel van absurd

  4. nu wil ik hem ook lezen! :D

  5. Ik heb er al vaak mee in mijn handen gestaan in de winkel en je hebt voor de doorslag gezorgd. Ik zit nu in de trein naar Antwerpen met, jawel, de 100 jarige man op mijn schoot! Thnks!

  6. Ik ben ‘m toevallig ook aan het lezen! Ben nog niet zo ver, maar tot nu toe is het leuk!

Geef een reactie

