Running: It’s a Cold..

Persoonlijk vind ik verkoudheid een van de vervelendste dingen die je hardloopprestaties verminderen. Een paar weken terug was ik eindelijk weer hersteld van een verkoudheid en liep ik weer 5 km met gemak. Niet lang daarna lag de tweede verkoudheid op de loer en ik heb vandaag weer voor het eerst gelopen sinds een kleine 2 weken. En zoals altijd gaat de eerste run na een verkoudheid ruk. Erg druk kan ik me er niet om maken, want ik weet dat het wel weer goed komt en dat dit puur komt door de verkoudheid en dat ik te lang niet gelopen heb. Ondanks dat vond ik het fijn om weer te buiten te lopen, en voor het eerst sinds tijden was de wind best warm en niet meer zo ijzig koud.
Het hielp ook mee dat ik liep te shinen in mijn nieuwe knal gele hardloopjasje, heb nog niet zoveel kans gehad die aan te doen. :)

Om voor mezelf een stok achter de deur te krijgen heb ik me eens verdiept in hardloopwedstrijden hier in de buurt. Ik wilde heel graag mee doen met de ronde van 8 in Apeldoorn, 8 km waarbij je op een super parcours loopt door het bos. Helaas waren het maximaal aantal deelnemers al snel bereikt en was ik te laat. Nu heb ik een goede vervanger gevonden, de Ijsselloop in Deventer op 14 april.

Ik twijfel tussen de 5k en de 10k. 5K kan ik al wel, maar in een slakkentempo. Dus ga ik voor een 5k onder de 30 minuten of voor een langzamere 10k maar daarmee voldoening krijgende uit het feit dat ik 10 km heb gelopen. De omstandigheden langs de Ijssel zijn ook niet ideaal, op een of andere manier staat daar altijd een stormachtig windje. En als ik iets vervelend vind tijdens het hardlopen is het wind… Des te groter de voldoening als ik hem uitloop ;)

Ik neig naar de 10k, maar dit zal wel betekenen dat ik vanaf nu elke week weer 3x moet gaan lopen en volgens een schema. Want van 5k naar 10k vind ik best een ding. Al moet dat best te doen zijn in 2 maand toch? Hebben jullie nog tips? Zou interval helpen? Trainingsschema’s? Kom maar op!

Follow my blog on bloglovin’

1 reactie

Opgeslagen onder Running

Een Reactie op “Running: It’s a Cold..

  1. Verkoudheid is echt het ergste voor je hardloopprestaties. Ik hoop dat het gaat lukken. Ik heb zelf geen tips, ben net een beginner. X

Geef een reactie

