Strawberry Cookies

IMG_0076-001

Dit is mijn eerste baksel dat ik heb gemaakt zonder een keuken weegschaal. Sinds mijn huisgenootje is verhuisd heb ik steeds vaker het probleem dat ik iets nodig heb wat ik altijd van haar leende. Z0 ook de keuken weegschaal. Hoe dan ook, het is me aardig gelukt, op de 50 gram poedersuiker na, die was nogal lastig in te schatten. De koekjes smaakten er niet minder om, een beetje minder suiker is zelfs goed.

Wat heb je nodig? 

IMG_0072-001

Hoe maak je het?

1. Verwarm de oven voor op 220 graden.

2. Mix de droge ingrediënten (bloem, poedersuiker, zout & bakpoeder) in een grote kom

3. Voeg de boter toe. De boter moet in kleine stukjes gesneden worden, dit kan je doen door het van te voren in kleine stukjes te snijden of door een keukenmachine te gebruiken.

4. Mix het deeg met je handen totdat het een mix is met klontjes boter ongeveer ter grote van erwten. Dan voeg je voorzichtig de plakjes aardbeien aan het deeg toe.

5. Roer tot slot met een spatel (of ook gewoon met je handen, bij gebrek aan een spatel…) de room er doorheen.

6. Nu kun je er voor kiezen het deeg uit te rollen over je aanrecht en er met koekvormpjes koekjes van te maken, ik heb ze met mijn handen in bolletjes gekneed die ik plat duwde.

7. Doe de koekjes op bakpapier ruim 20 minuten (afhankelijk van hoe dik de koekjes zijn)  in de voorverwarmde oven en laat goudbruin bakken!

Follow my blog on bloglovin’

5 reacties

Opgeslagen onder Food

5 Reacties op “Strawberry Cookies

  1. Aahh, dat lijkt me echt lekkeerrr!! Yummyy!

  2. Wij hebben thuis ook geen keukenweegschaal, vraag me niet waarom haha. Het lijken me superlekkere koekjes!

  3. Bo

    Ze zien er erg lekker uit!

  4. De koekjes zien er echt delicious uit. Ik wil dit wel een keer maken. X

  5. Ook zonder weegschaal ziet het er heerlijk uit!!

Geef een reactie

