Running

IMG-20130124-757 IMG-20130124-758

Na mijn dip ben ik weer back in business. Ik heb vanochtend een heerlijke 5.5 km gelopen! Ik moest mezelf wel met pijn en moeite uit bed schoppen, maar toen ik eenmaal buitenstond en de eerste 2 km gehad had ging het perfect. Ik had voor het eerst sinds tijden bijna geen last van mijn benen, de paden waren goed schoon, de natuur was mooi, het weer was goed en op gegeven moment scheen zelfs de zon!

Ondanks dat de drempel met koud weer hoger is, vind ik lopen met koud weer wel een stuk fijner. Er is meer zuurstof in de lucht (als het 20 graden of meer is, is er ‘dikke’ lucht en kan ik binnen de kortste keren aan de beademing zeg maar..) en ik zweet minder met dit koude weer. Het is wel iets aangenamer om te lopen dan vorige week, de snijdende wind is weg en dat merk je duidelijk.

Nog meer voorstanders van lopen in de kou? Of blijf je toch maar binnen tot het iets minder vriest? :) 

Follow my blog on bloglovin’

 

 

15 reacties

Opgeslagen onder Running

15 Reacties op “Running

  1. Zo zo petje af hoor :P Ik ben niet
    zo,n renner haha… maar ik loop
    graag!

    xx http://icepandora.blogspot.com

  2. Daniel van Uitert

    Hoi Nanda,
    Ik loop graag als het vriest maar met die snijdend koude wind van afgelopen weekend ga ik toch liever naar de sportschool. Mooie foto’s trouwens. Zujn die met je nieuwe camera gemaakt?

    • Nanda

      Klopt, vorige week was het dankzij die wind echt vreselijk! Loop je dan op de loopband?
      En deze foto’s waren mijn uitzicht tijdens het lopen dus was aangewezen op mijn blackberry ;)

      • Daniel van Uitert

        Ik loop ook op de loopband maar eerlijk gezegd heb ik daar een hekel aan. 😉 Ik doe meestal ook andere cardio en wat core-stability.

  3. De busschauffeur besloot mij te negeren dus ik heb 4,5 km naar huis gelopen vanaf school, 45 min ongeveer. Je bent even bezig maar op zich is het dan met handschoenen aan niet meer zo koud en wel lekker, voor hardlopen lijkt het me dan helemaal wel een fijn temperatuurtje eigenlijk!

  4. Als je eenmaal bezig bent voelt het toch wel goed hé, ookal is de drempel inderdaad hoger met dit weer.
    Toch knap dat je geweest bent!

  5. stephaniearens

    Ik heb vandaag na 2 weken ook weer eens gerend. De zon scheen heerlijk dus deze kans moest ik pakken! Me tijd was wel dramatisch maar ik heb het wel mooi gedaan.

    • Nanda

      Je hebt iniedergeval weer gelopen! Dat is altijd beter dan niets doen :) En die tijd komt vanzelf weer, mijn tijd was ook niet heel denderend hoor.

  6. Goed bezig! Ik blijf toch nog even binnen. Ik kan de kou niet zo goed hebben, maar hoop toch echt weer snel te kunnen lopen.

  7. Wauw, respect voor jou Nanda, echt waar.

  8. Respect! Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd, hardlopen in de kou. Maar hoe jij het omschrijft, klinkt het wel aantrekkelijk eigenlijk! :)

  9. Wat ontzettend goed! Het is ook wel echt prachtig weer!

Geef een reactie

