Risotto

IMG_8023-002

Ik hou van risotto. Het is niet een heel moeilijk gerecht en je kunt er van alles door gooien wat je lekker vindt. Ook erg fijn op dagen dat ik geen boodschappen heb gedaan, want de basis ingrediënten heb ik standaard in huis.
Ik ben de laatste tijd ook groot fan van aubergine, dus een goede combinatie was geboren!

Benodigdheden: (voor 1 persoon)
* 150 gram risotto rijst
* ongeveer een halve aubergine
* ongeveer een kwart ui
* een halve liter groente bouillon
* scheutje droge witte wijn
* Geitenkaas (ik gebruik altijd rondele van president, die is lekker zacht)
* Tomaten (cherry, tros, kan allemaal)
* Rucola
* Olijfolie
*Peper en zout

1. Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg de tomaten in een ovenschaal en besprenkel met olie en zout.
2. Zet de tomaten 20 minuten in de oven.
3. Snij de aubergine en ui in stukken en zet water op voor de bouillon.
4. Verwarm een laagje olie in de pan en bak de aubergine.
5. Strooi wat peper en zout over de aubergine en laat de stukjes ui 2 minuutjes mee bakken.
6. Bak de risotto rijst mee totdat de korrels glazig zijn
7. Voeg als eerste een scheut wijn toe, totdat de korrels onder water staan en laat dit terwijl je roert opnemen door de rijst
8. Voeg als de wijn is opgenomen een scheut bouillon toe en roer totdat deze ook is opgenomen. Voeg dan weer een scheut toe en ga zo door totdat de risotto niks meer opneemt.
9. Als de risotto goed gaar is meng je er naar smaak nog een beetje peper en zout door en de geitenkaas. Ik meng zelf altijd aardig veel geitenkaas erdoor omdat ik dit erg lekker vindt.
10. Serveren met de tomaten en eventueel een beetje rucola.

Geniet ervan!

Follow my blog on bloglovin’

 

7 reacties

Opgeslagen onder Food

7 Reacties op “Risotto

  1. Ik ben ook groooot fan van risotto en toevallig de laatste tijd ook meer van de aubergine! Dus ga je receptje een keer uitproberen! Looks yummie :)

    X Laura

    http://bagsandsushi.com

  2. Lekker! Ik heb gisteravond ook weer eens risotto gemaakt, met champignons en feta. Eigenlijk nog nooit met aubergine gemaakt, goeie tip!

  3. Wat heerlijk. Ik ben GEK op risotto. Ik heb je artikel gelijk geliked dan kan ik het een keer uitproberen!

  4. wat leuk een lekkere rissoto 3 weken geleden had ik voor het eerste keer een rissoto gemaakt en het was super lekker en ook met champignons and kaas LOL maar ik ga die van jou proberen ziet er lekker uit ik hou van koken ;D
    http://www.preppyfashionist.com

  5. Ziet er lekker uit. Helaas houd ik niet zo van aubergine. Dus dit is waarschijnlijk niet geschikt voor mij, haha ;)

  6. Daphne

    Hmm lijkt me heel lekker! Ik hou van risotto en geitenkaas :) En die tomaatjes in de oven is een goed idee!

    • Nanda

      Ik vind normale tomaten (vooral vleestomaten) niet zo lekker, alleen uit de oven dus vandaar dat ik dat doe. En het is best simpel, 20 minuutjes erin en klaar is kees.

Geef een reactie

