Travel Wishlist: Wine Destinations

Het is nooit te vroeg alvast na te denken en weg te dromen over een mooie plek om op vakantie te gaan. Ik ga dit jaar in ieder geval met een vriendinnetje op vakantie, verder zijn er nog geen plannen. Gebrek aan ideeën zijn er uiteraard ook niet!

Ik hou van wijn en alles wat met wijn te maken heeft. Op school kregen we ‘wijnles’ in vorm van wijn proeverijen, om zo de verschillende smaken te ontdekken. We hebben meerdere wijngaarden bezocht en ik heb zelfs meegedaan aan het wijn examen. (Dat ik helaas op 1 punt na (!) niet haalde, maar ik wil heel graag nog een keer een poging wagen)
Ik vind het heel leuk om op vakantie een wijngaard te bezoeken en toen ik een artikel tegen kwam over de 5 beste wijn bestemmingen in de wereld wist ik gelijk dat ik hier wel naartoe zou willen.

1. Toscane, Italie
Photo: Sunset in a Tuscan vineyard
(Bron foto)
Ik ben nog nooit in Italie geweest en er zijn zoveel steden in Italie die ik graag zou willen bewonderen dat het zo ongeveer wel een roadtrip zou  moeten worden. Geen verkeerd idee natuurlijk, toeren door Italie. Waarbij ik zeker Toscane ga aan doen, want dit is de nummer 1 wijngaard van de hele wereld. Hier schijnt de lekkerste Chianti vandaan te komen!
En wie zegt er nu nog nee tegen deze bestemming bij het zien van deze foto??

2. Sonoma County, Californie

(
Bron foto)
Dit is de belangrijkste maar zeker niet de enige wijnstreek in de USA, Sonoma County. Hier komen vele druivensoorten voor, zoals Carbarnet Sauvignon, Pinot Noir, Chardonnay en Zinfandel.
Ik wil al een tijd graag naar Amerika, en California is natuurlijk een mooie staat met steden zoals San Fransisco, San Diego en LA. En goede wijngaarden, ik zeg prima bestemming!

3. Hunter Valley, Australie
IMG_3432

De nummer 3 uit deze lijst heb ik zelf mogen bezoeken tijdens mijn stage tijd in Sydney. Het was een bloedhete dag, en de wijn vloog ons naar het hoofd. Maar Huntervalley is een ontzettend groot gebied met heel veel wijngaarden. Wij hadden een tour gedaan waarbij je met een busje langs de (volgens de reisorganisatie) leukste wijngaarden gaat en overal is een proeverij georganiseerd. Er zijn zoveel soorten wijngaarden dat er voor ieder wat wils is. Wij zijn een hele dag op pad geweest en hebben zo’n 5 wijngaarden bezocht en ik had het gevoel dat we de helft nog niet hadden gezien.
Daarnaast is de omgeving ook prachtig, met geweldige uitzichten!

4. Stellenbosch, Zuid Afrika
Photo: Green fields with mountain in background

(Bron foto)
De stad Stellenbosch ligt in het centrum van Zuid-Afrika’s belangrijkste wijnstreek. Stellenbosch heeft als enige stad een universiteit met een afdeling wijnbouw en oenologie. Hier hebben veel van Zuid-Afrika’s meest succesvolle wijnmakers hun opleiding gevolgd. Uit deze regio komen voornamelijk rode wijnen.
Stiekem moet ik bekennen dat Afrika niet zo heel hoog op mijn hier-wil-ik-naartoe lijstje staat, maar ohhh die foto is prachtig!

5. Province of Mendoza, Argentinie
https://i1.wp.com/www.wineanorak.com/Argentina/Picture_290.jpg
(Bron foto)
Argentinie lijkt me sowieso een prachtig land, en het is een groot pluspunt dat ze mooie wijngaarden hebben.

Het lijkt me geweldig om ooit eens een van deze bestemmingen te bezoeken, krijg meteen reiskriebels en zin in wijn haha. Natuurlijk zijn dit niet de enige mooie wijngaarden, Frankrijk heeft natuurlijk prachtige wijngaarden (denk aan de bordeaux!) en Spanje produceert ook veel goede wijnen.

Wat vinden jullie van wijn? Ga je wel eens naar een proeverij/ben je wel eens bij een proeverij geweest?

Follow my blog on bloglovin’

10 reacties

Opgeslagen onder Travels

10 Reacties op “Travel Wishlist: Wine Destinations

  1. Gaaf! Ik heb in Australië de Yarra Valley bezocht toen ik in Melbourne was, met een privé wijn tour dankzij een Australische. Zo leuk! Die andere bestemmingen lijken me ook de moeite.

  2. Jaaaa mendoza ben ik een tijdje terug geweest. Erg leuk! Vooral om zelf op de fiets langs alle wijngaarden te gaan!

    Wat leuk zeg dat je les hebt gehad in wijnproeven, maakt het bezoeken toch net iets leuker denk ik!

  3. Ik ben naar de wijngaarden van Torres gaan kijken was zeer interessant !

  4. Toscane en Stellenbosch zien er wel goed uit! Zelf heb ik in Frankrijk en Duitsland wijngaarden bezocht, echt interessant!

  5. Lin

    Aaah, ik ga wel met je mee ;) Toen ik in Sydney woonde was ik nog niet zo’n wijn fan, had zo graag Hunter Valley bezocht.

  6. Leuk artikel! Daar zou ik ook wel heen willen…*zwijmel*

  7. Ik ben in Stellenbosch geweest en daar zo’n wijntour gemaakt langs 4 verschillende wijnboerderijen. Echt prachtig! (en ik houd niet eens van wijn, haha)

Geef een reactie

