Running: Let The Sun Shine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na een week lang snotteren, hoesten en een zwaar hoofd was het vandaag toch echt tijd om weer eens een rondje hard te lopen. In december heb ik veel te weinig gelopen en veel te veel gegeten en wijntjes gedronken.. Met kerst heb ik nog een keer gelopen, maar na 3,5 km eindigde ik in een soort van hyperventilatie en er kwam een fijne verkoudheid overheen. Het mag duidelijk zijn, er moet wat gebeuren.

Vanochtend stond ik dus om half 11 paraat voor mijn 5 km rondje. Niet helemaal topfit en had al veel te lang niet gelopen, maar de wil was er. Eigenlijk wilde ik pas morgen lopen, maar het weer was gewoon perfect! Blauwe gaten in het wolkendek en zonnestralen, ik moest lopen.
De eerste 1,5 kilometer ging gemoedelijk, daarna werd het een stuk zwaarder dan gedacht, en ik was niet vooruit te branden. Uiteindelijk heb ik met pijn en moeite 4 km gelopen in waarschijnlijk een van mijn langzaamste tijden sinds maanden. Niet waar ik op had gehoopt, maar ik ben blij dat ik na 1,5 week hardloop ontwijkings gedrag vertoont te hebben weer ben gaan lopen.  

Mijn teller van mijn app staat op 211 km, ik ben wel benieuwd wat ik nu in een maand loop en dat kan ik zo mooi bijhouden. (Dit is overigens niet van al mijn runs hoor, aangezien ik al bijna 1,5 hardloop..)
De overige twee runs staan ook al gepland voor komende week, er gaat weer 3x per week gelopen worden met als doel eindelijk de 10 km eens aan te tikken en een snellere tijd neer te zetten. I’ll keep you posted!

Zijn jullie al bezig met de december kilo’s eraf te krijgen?

5 reacties

Opgeslagen onder Running

5 Reacties op “Running: Let The Sun Shine

  1. Well done! Verkoudheid heeft best wel impact op je hardloopconditie. Ik moet ook weer gaan, maar met snotter- en keelklachten is mijn nieuwjaarsrondje er tot op heden nog niet van gekomen. Boehoe.

    • Nanda

      Nou! Daar verbaas ik me telkens over, ook al is het een verkoudheidje van niks, ik kan meteen niks meer :p
      Succes met je verkoudheid, hopelijk ben je er snel van af en kun je je eerste rondje van 2013 lopen! :)

  2. 211 is wel al echt heel veel! :) Succes. Ik vind je blog leuk. Komt je ook eens bij mij kijken? Liefs!

  3. Je bent 2013 in ieder geval goed begonnen! En inderdaad, ik ben wel begonnen met iets gezonder te eten, al is het verleidelijk om in de december-modus door te gaan, maar dan moet ik op een gegeven moment rollend het huis uit ben ik bang..!

Geef een reactie

