Running: Stay Motivated

runningIk vind hardlopen met kou niet zo’n probleem, regen gaat ook nog wel maar bij sneeuw wordt het toch al een stuk lastiger en ziet die bank er al een stuk aantrekkelijker uit. Dat de dagen een stuk korter zijn helpt voor mijn gevoel ook niet mee en kijkend naar voorgaande jaren ben ik gewoon niet zo’n winter hardloper.

Dit jaar ga ik daar echter verandering in brengen, en het thermoshirt is al aangeschaft. Geen smoesjes meer! Dit dachten de meiden van GL2R ook, want zij bedachten de coole 70kmonth, 70 km lopen in december. En ik doe mee! :) Weliswaar niet met 70 km, op goede dagen loop ik 6 km dus dan is die 70 km net te ver weg, maar 50 km moet haalbaar zijn. En dat is het belangrijkste, haalbare doelen.

Ik raad iedereen aan om ook in de winter tijdens de sneeuw van de bank te komen want wat is er nou leuker/fijner dan
♥ hardlopen in een besneeuwd landschap en overal mooie stukjes natuur ontdekken
♥ bij thuiskomst gelijk onder een hete douche stappen
♥ extra pepernoten/kerst chocolade/andere lekkere dingen te kunnen eten die je er gewoon weer afloopt
♥ geen december kilo’s aan je lijf te zien verschijnen
♥ aan het einde van de maand de 70 (of 50) km gelopen te hebben
♥ koude lucht in je longen te voelen
♥ Jezelf belonen met een nieuwe outfit omdat je je doel bereikt hebt
♥ trots te kunnen zijn op jezelf omdat je toch maar mooi even bent gaan lopen in deze temperaturen
♥ je fit voelen gedurende de decembermaand en je dus ook fijner te voelen in je kerst en oud en nieuw outfit
♥ Waarom pas op 1 januari beginnen met goede voornemens?
♥ Het is nou eenmaal een feit dat je voor een een mooi lichaam moet werken, dus stop met roepen dat je zou willen dat je zo’n mooi figuurtje had en start met daaraan te werken :)

Do I need to say more? Lopen in december, dat doen we gewoon! Succes en geniet ervan. 

Follow my blog on bloglovin’

9 reacties

Opgeslagen onder Running

9 Reacties op “Running: Stay Motivated

  1. Leuke post! Ik ga nu naar de sportschool ipv buiten lopen, maar het kriebelt wel weer. Van de week toch weer even een rondje doen denk ik!

  2. Groot gelijk! Vorige week ook eindelijk weer begonnen zoals je weet, maar dit soort motivatie blogs heb ik wel even nodig denk ik ;-)

  3. Wat ontzettend goed! Ik ben absoluut geen winter lopen en zit daarom ook 2/3 x per week op de (spinning) fiets! Succes met je doel!!

    X Laura

  4. Heel veel succes ermee! Ik ga m’n best doen, maar zit met een blessure waar ik eerst van af moet komen! :(

  5. Flo

    Ik ben het helemaal met je eens! Vooral als er sneeuw ligt vind ik hardlopen niet het allerfijnst, zeker omdat het ook glad is. In de winter wissel ik sportschool meestal af met buiten lopen, dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen als ik toch geen zin heb ;)

  6. Haha, leuke quote bovenaan je artikel! Heel herkenbaar…..

Geef een reactie

