The Perks Of Being A Wallflower

Dit boek stond al heel lang op mijn lijstje om te lezen, helemaal toen ik hoorde dat er ook een verfilming van kwam. Ik hou namelijk niet van eerst de film kijken en dan het boek lezen, dus wilde perse eerst het boek lezen.

Dus ik bestelde het boek bij de boekhandel en begon het te lezen. Eerlijk is eerlijk, het boek sprak me in het begin niet zo aan. Ik moest wennen aan de schrijfstijl (het boek is opgebouwd uit brieven die de hoofdrolspeler schrijft aan een niet bestaand persoon) want had op een of andere manier een andere stijl verwacht. Het boek las wel makkelijk weg dus besloot door te lezen. Gelukkig maar, want het is een prachtig boek over vriendschap, liefde, seks en drugs gedurende het eerste middelbare schooljaar.

Charlie is de hoofdrolspeler, een jongen zonder vrienden en hij heeft geen idee hoe het is om vrienden te hebben, hij leeft in een sociaal isolement. Hij wil graag dat zijn middelbare schooltijd leuk wordt en al snel raakt hij bevriend met de homoseksuele Patrick en knappe Sam, broer en zus. Zij nemen de sociaal geïsoleerd Charlie op in de vriendengroep die zij hebben en zo ervaart Charlie stukje bij beetje hoe het leven is met mensen om zich heen waar hij van houdt. In het boek komt duidelijk naar voren dat Charlie een onzekere en lieve jongen is. Hij denkt eerst aan een ander en dan pas aan zich zelf. Daarnaast is hij heel intelligent en sociaal onervaren.

Ik vind het boek een aanrader omdat het lekker weg leest, het verhaal goed is en ik begon mee te leven met het personage want het gevoel dat hij heeft komt erg duidelijk naar voren, het eenzame gevoel. Wat ik wel jammer vind is dat er in het boek niks aanbod komt over hoe hij in zo’n isolement is geraakt want hij groeit op in een normaal functionerende familie.

De verfilming krijgt niet al te goede recensies maar mij spreekt de trailer erg aan en hoop de film snel te kunnen zien.

De film trailer:

6 reacties

Opgeslagen onder Love

6 Reacties op “The Perks Of Being A Wallflower

  1. Ik wil hem ook lezen! Maar ben nog aan het twijfelen of ik eerst de film ga zien of het boek ga lezen.

  2. Misschien moet ik ook eerst het boek maar eens gaan lezen. Eigenlijk doe ik dat wel altijd of althans probeer ik het. Klinkt wel erg leuk!

  3. de film sprak me zowizo al aan omdat mijn kinderidool emma watson een rol heeft , dus nu voel ik me wel verplicht de film te gaan kijken , of toch maar beginnen met het boek eerst ?

  4. Klinkt als een leuk boek, goeie tip! En Emma is echt leuk, dus dat zij in de film zit is vast een goed teken :)

  5. Ik heb dat ook altijd, ik kan nooit eerst de film kijken en dan pas het boek lezen, want dan kom ik gewoon niet meer door het boek heen. Dus ik wil dit boek ook hebben en lezen en daarna de film kijken ondanks de slechte recensies. Iedereen heeft een andere smaak toch?

  6. Klinkt leuk! Ik lees ook liever eerst het boek voordat ik de film kijk. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de film dan 9 van de 10 tegen valt omdat je er een heel ander beeld van heb gevormd.

Geef een reactie

