Running: 6K

Wakker worden, in je hardloop outfit rollen en gaan, dat is voor mij het meest perfecte begin van de dag. Zaterdag was weer zo’n dag, fris maar wel met een beetje zon, heerlijk!

Na een lange tijd zit er eindelijk progressie in mijn hardlopen, een paar weken geleden tikte ik vrij gemakkelijk de 5k aan, en was als een kind zo blij. Deze run was perfect, geen zere benen, niet uitgeput en had het gevoel alsof ik nog wel 5k door kon lopen. Dit euforische gevoel hield helaas niet lang aan want in oktober kreeg ik een fulltime baan. Ik was kapot na het werken, moest wennen aan het vroege opstaan (mijn wekker gaat om 5.15!) en had totaal geen zin in hardlopen. De weekenden die ik vrij had rende ik wel, maar het was niet van harte en de 5k leek heel ver weg.

Gelukkig heb ik mijn ‘ik heb geen zin meer in hardlopen’ dip op magische wijze overwonnen en ben ik weer helemaal back in business. Zaterdag rende ik zelfs een PR, 6k! Ik had het wel een beetje het gevoel dat ik geen stap meer kon verzetten (afgelopen week toen ik 5k liep ging het een stuk makkelijker…) maar he, ik heb wel mooi een extra kilometer erbij gelopen. Wie weet loop ik dan toch nog 10 km voor 2013..

Follow my blog with bloglovin’

10 reacties

Opgeslagen onder Running, Uncategorized

10 Reacties op “Running: 6K

  1. natasjadb

    Goed gedaan! Ik liep inmiddels bijna drie jaar geleden een 10k… en stopte daarna met rennen. Nu moet ik weer even een drempel over om het op te pakken. Succes met je 10k goal!

  2. Goed bezig! Gefeliciteerd met je nieuwe record! Is die foto van dat bos ook een impressie van jouw hardlooproute? Zo ja; wauw!

    • Nanda

      Ja, dat is zeker een impressie! Maar bos is een groot woord hoor, het is lang fietspad met voornamelijk weilanden erlangs, en afentoe stukken met bomen zoals op de foto. Wel heel mooi nu met al die kleuren!

  3. Super knap van je vind ik :) ik kom namelijk niet verder dan 3 km en geef het vervolgens gewoon op!
    Ga zo door x

    • Nanda

      Dankjewel :) en ik heb ook een periode gehad dat ik bij de 3 km bleef hangen, gewoon blijven hardlopen dan komt de rest van zelf wel, en 3 km is ook al heel wat. Zijn veel mensen die dat niet kunnen :) succes!

  4. Goed bezig!! Geeft zo’n heerlijk gevoel he! Goed van je 6km!

    X Laura

  5. Knap van je, na zo’n tijdje weer de draad oppakken! Lekker gevoel geeft dat als je een lekker stuk hebt hardgelopen! :)

  6. mysupersweetlife

    Ik vind het knap van je hoor! Ik zou ook meer moeten bewegen dan die twee uurtjes per week sportschool! Wat heb jij trouwens een leuke blog! Ik ben je meteen met bloglovin gaan volgen! Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

Geef een reactie

