Running Quotes

Ik zat de afgelopen paar weken in een dipje. Ik vind het lastig om een fulltime baan met wisselende werktijden te combineren met 3x in de week lopen. Zoals mijn vader altijd zegt ‘hardlopen is 70% discipline’ en laat ik dat nou net niet hebben. Daarnaast helpt het weer (en dan vooral de wind) ook niet erg mee, en dat maakte de keuze om op mijn bank te blijven zitten erg makkelijk.

Totdat ik er achter kwam dat ik daar ook niet gelukkig van word. Ik loop tenslotte hard omdat ik het leuk vind en ik me er beter door voel. Ik heb een aantal inspirerende hardloopblogs erbij gehaald, nieuwe muziek op mijn telefoon gezet en me verdiept in inspirerende hardloopquotes. En eh ja, het heeft gewerkt. Vandaag verruilde ik eindelijk weer mijn bed voor een regenachtig hardlooprondje met het idee dat ik mezelf maar weer eens moest verbeteren. Dat is gelukt, het resultaat was een 5 km rondje waarbij ik mijn tijd ook nog eens verbeterde. En dat het een erg fijn rondje was is voor mij het belangrijkste, ik wil weer genieten van het lopen.

En dat moet mijn motivator zijn, mezelf verbeteren vind ik belangrijk want daar haal ik voldoening uit, maar die voldoening komt ook als ik me bedenk dat ik 5 km aan het lopen ben en ik me goed voel tijdens het lopen. Zere benen en toch doorlopen om zo je doel te halen, mede hardlopers tegen komen, genieten van alle herfstkleuren op mijn hardlooproute.. Ja, ik wil genieten van het hardlopen. Uiteindelijk geniet ik meer van een actief en goed gelopen rondje dan van een aflevering Revenge :)
ik denk dat mijn hardloop dip voorbij is en ik weer klaar ben om te schitteren!

#running

4 reacties

Opgeslagen onder Sports

4 Reacties op “Running Quotes

  1. Leuke pos! Ik vind vooral de uitspraak van je vader erg waar, zeker met dit weer!

  2. Wat goed! En idd de discipline is het moeilijkst! Leuk stukje

    X

Geef een reactie

