Mueslirepen Met Abrikozen

Sinds maandag ben ik begonnen op mijn nieuwe werk, mijn eerste fulltime baan! Tot nu is het allemaal heel leuk, fijne collega´s en een goede werksfeer.
Ik werk al sinds mijn 17e in de horeca, dus de wisselende tijden ben ik gewend maar ik heb wel altijd het probleem dat als ik laat werk ik honger heb als ik thuis kom. Om 16.30 of om 17.00 eten is niet mijn ding, veel te vroeg! Er zijn ook dagen waarop ik om 6.00 in de trein moet zitten en zo vroeg in de ochtend krijg ik geen boterhammetje naar binnen.

Zo ben ik op het idee gekomen mueslirepen te maken, ze vullen goed, zijn gezond en heel erg lekker! Dit is mijn nieuwe late night snack, en wordt mijn ontbijtje op de vroege ochtenden.

                                                               Afbeelding

Ingrediënten:
• 50 Gram Havermout
• 150 Gram cruesli met noten
• Gedroogde abrikozen
• 200 Gram zelfrijzend bakmeel
• 50 Gram bruine basterdsuiker
• 175 Gram gesmolten boter

Bereiding:
1. Als eerste leg je bakpapier in een bakblik (ongeveer een 18 cm blik, als je een kleiner formaat gebruikt worden de repen dikker en moeten ze dus langer in de oven)
2. Je gebruikt ongeveer 175 gram perziken, die laat je ongeveer 10 minuten zachtjes pruttelen in een laagje water totdat al het water is opgenomen. De abrikozen doe je in een bakje en laat je afkoelen in de koelkast.
3. Je mengt de cruesli, havermout, basterd suiker en het bakmeel door elkaar en je smelt 175 gram boter. Dit giet je door de ingrediënten en roert alles goed door elkaar.
4. Je maakt van dit deeg een laagje in je bakvorm, de vorm moet goed bedenkt zijn. Hier leg je de perziken boven op. Hier doe je nog een laagje deeg overheen zodat de abrikozen niet meer zichtbaar zijn.
5. Het geheel doe je in een voorverwarmde oven, ongeveer 45 minuten op 140 graden. Dit kan ook wat langer of korter zijn, het gaat er om dat de bovenkant mooi bruin en knapperig is.
6. Als laatste laat je de repen afkoelen en zet je ze in de koelkast zodat ze mooi stevig worden. Vervolgens nkun je er repen van snijden.

Natuurlijk zijn hier allerlei variaties op te verzinnen bijvoorbeeld mueslirepen met kokos, rozijnen, chocolade, cranberries of gedroogde kersen.

Eet smakelijk!

5 reacties

Opgeslagen onder Food

5 Reacties op “Mueslirepen Met Abrikozen

  1. Ziet er lekker uit, alleen ben ik zelf niet zo weg van gedroogde abrikozen. Ik ben zelf ook dol op mueslirepen maken, mijn favoriet is met Griekse yoghurt en blauwe bessen. Het recept staat wel op mijn blog als het je interesseert :) !

  2. Lekker! WIl ook nog eens graag mueslirepen maken:)

  3. Pingback: Staying fit |

Geef een reactie

