Raspberry & White Chocolat Cupcakes

De cupcakes zijn niet helemaal gaan rijzen zoals ze hadden moeten doen omdat de vormpjes te slap zijn, dus een schoonheidsprijs winnen ze deze keer niet.. De smaak is er gelukkig niet minder om, chocolade en framboos is een top combinatie! :)

Op mijn werk hebben we verschillende soorten muffins en de lekkerste vind ik de muffins met witte chocolade en frambozen. Die muffins zijn echt goddelijk, dus ik besloot een recept te bedenken wat gebaseerd is op de muffins, maar dan voor cupcakes.

Ingrediënten voor 12 cupcakes:
• 125 gram zelfrijzend bakmeel
• 125 gram roomboter
• 125 gram kristalsuiker
• scheutje melk
• 2 eieren
• Bakje frambozen (verse of bevroren)
• 100 gram witte chocolade

Topping:
• handjevol frambozen
• 125 gram poedersuiker
• zakje vanille suiker
• witte chocolade schaafsel

Next…

  1. Mix de boter, de suiker en het bakmeel tot een smeuiige creme.
  2. Mix de twee eieren erdoor
  3. Mix de melk erdoor
  4. Als je verse frambozen gebruikt, snij deze in stukjes en mix op de laagste stand alles voorzichtig door elkaar. Als je bevroren frambozen gebruikt, zoals ik heb gedaan, kun je er voor kiezen om het niet helemaal uit te laten lekken waardoor je beslag rood en wit gemengd wordt. Wil je dit niet dan moet je de bevroren frambozen goed laten ontdooien uitlekken.
  5. Meng als laatste de stukjes chocolade erdoor.
  6. Vul de cupcake vormpjes voor driekwart met het beslag en laat ondertussen de oven voorverwarmen op 180 graden. (Tip: gebruik goede vormpjes, ik had vormpjes van de action gebruikt, die zijn te kort en te breed waardoor je cupcakes niet mooi hoog worden maar gaan rijzen in de breedte.. Worden ze niet mooier van :p)
  7. Zet de cakejes in de oven en laat ze 25 minuten bakken. Na 20 minuten kun je even een cocktailprikker een in van de cakejes prikken, als er nog deeg aan blijft plakken zijn ze nog niet goed.
  8. Voor de topping meng je de boter en poedersuiker door elkaar. Doe voorzichtig, anders is je keuken als je klaar bent een grote ravage ;)
  9. Doe er een klein beetje water bij zodat het lekker luchtig wordt.
  10. Mix de vanille suiker en de frambozen er door en klaar is kees!
  11. Cupcakes laten afkoelen, dan kun je de topping er op doen. Eventueel garneren met een framboosje of witte chocolade schaafsel.

Mijn doel is nu om de volgende keer light cupcakes te maken, want geloof me, dit is een caloriebom :)
Eet smakelijk!

12 reacties

Opgeslagen onder Food

12 Reacties op “Raspberry & White Chocolat Cupcakes

  1. Ze verdienen weliswaar geen schoonheidsprijs, maar ik weet zeker dat ze heerlijk zijn!

  2. Zolang de smaak maar goed is ! Het lijkt mij ook lekker

  3. iliveformydreams

    Mjammie zeg!

  4. Fashion-ladylovely

    Meid wat een heerlijkheid|!!!!!!
    Top recept. Check mijn nieuwste blogpost en laat een reactie achter…Goed weekend

  5. oeeh jammie, jammie! Mooi en lekker!

  6. Oh, wat ziet dat er heerlijk uit zeg!

  7. Yumm, ziet er heerlijk uit! Ga ik ook is proberen :)!

    X

  8. Ooh dit ziet er zo lekker uit! Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen een muffin en een cupcake?

Geef een reactie

