Valencia part 1

Hola!

Ik heb een aantal blogposts over Valencia in gedachten en ik trap af met een algemene post, over hoe wij de vakantie hadden ingedeeld, waar we verbleven en wat mijn eerste indruk was van Valencia.

Donderdag 12 juli pakte ik om half 12 de bus naar het station en om 12.00 de trein naar Zutphen. Daar werd ik opgepikt door de ouders van een vriendinnetje en reden we richting Dusseldorf.

Om 16.00 zouden we vliegen, dus we hadden nog tijd om van te voren een broodje te eten. We hadden een koffer bij ons, waar we met zijn vijven de vloeibare spullen in zouden doen en de rest zouden we in de handbagage stoppen. Natuurlijk hadden we overgewicht, en aangezien Ryanair hier de kosten uit haalt moesten we dingen overpakken, weggooien en uiteindelijk 3 kilo bijbetalen. Dit mocht de pret niet drukken, we hadden verder geen problemen met onze handbagage.

Om 18.30 landde we in Valencia, waar het warm was. Water was dus gewenst, en een fles water was de rest van de vakantie mijn beste vriend ;) Een van de vriendinnen had precies uitgezocht hoe we bij ons huis moesten komen en bij het uitstappen van de metro zagen we al meteen een mooi gebouw, wat het station was zo bleek later. Tien minuten later waren we aangekomen bij het huis en moesten we nog even wachten op de eigenaresse die ons de sleutel zou geven.
Het huis hadden we geboekt via www.homeaway.nl, een website waar je appartementen en huizen kunt huren op een locatie naar wens. Wij wilden niet in een hotel, appartementencomplex leek ons ook niet zo leuk en besloten een huis te zoeken in het centrum. Zo geschiedde, het huis stond in uitgaansbuurt El Carmen, op loopafstand van de centrale markt en het oude stadscentrum. En er was zelfs een vaatwasser en wasmachine aanwezig.

Onze dagen stonden in het teken van rustig aan doen, we werden elke dag rond 10 uur wakker, gingen ontbijt kopen bij de markt naast ons. Het ontbijt bestond uit vers brood, verschillende ham en salami soorten, kazen, verse jus, verschillende stukjes fruit en vaak een eitje. Daarna gingen allemaal douchen en we verlieten niet voor 12 uur het huis. Dan kwam er een beetje actie in de tent, we gingen iets ondernemen, om tegen een uur of 5 weer huiswaarts te keren en lekker te borrelen met wederom een stokbroodje met kaasjes en verschillende snacks in vorm van chips. Stiekem is er ook een middagdutje bij in geslopen, dit omdat we allemaal eigenlijk best moe waren en we niet om 12 uur al in bed wilden liggen. Dus we deden een middagdutje, en gingen rond 22.00 uur uiteten. Na het eten gingen we of thuis borrelen of we doken een terrasje op of kroeg in. Uh ja, wij aten VEEL. Maar we houden ook allemaal erg van eten..
Valencia heeft ook een strand en hier heb ik ook nog een aantal uurtjes liggen bakken, heerlijk! Er zijn twee stranden, maar Las Arenas is de drukste, maar ook de fijnste. Weinig stroming in de zee en het waait er minder lijkt het, want op het andere strand werd je compleet gezandstraalt en dat is niet heel prettig natuurlijk.
En eigenlijk was dit ritme best wel fijn!

Valencia is niet heel groot, er is niet superveel te zien en het is niet echt een toeristische stad wat als gevolg heeft dat je niet vijf dagen lang als een malle hoeft rond te rennen om alles gezien te hebben. Daarnaast was het erg warm en dan is rondrennen ook niet prettig :)
Valencia zelf is niet duur, we hebben ons meerdere malen verbaasd over de prijs die we moesten betalen voor een ontbijtje op de markt. Een stokbrood kost 0,40 cent, een bak vol met ananas 2,00 euro en een fles wijn ook rond de 2,00 euro. Drank op terrasjes is niet veel goedkoper dan in Nederland.

De wijk El Carmen is heel gezellig, overdag is er niet zo veel te beleven, maar ’s avonds bloeit het op. Overdag zijn er een aantal hippe boetiekjes geopend en ’s avonds verschijnen er opeens overal clubs en kroegen, terrassen en restaurantjes. Als je naar Valencia gaat, mag je deze buurt zeker niet missen. In een volgende blogpost ga ik hier meer aandacht aan besteden, evenals de dingen die je gezien moet hebben in Valencia.

Het weer was gelukkig ook een stuk beter dan in Nederland, het was elke dag meer dan 30 graden. De heetste dag woensdag, toen tikten we de 39 graden aan en geloof me, het was WARM, verder klaag ik totaal niet!

Donderdagavond landden we na een vreselijke vlucht (vertraging, weer gezeur met de koffer en dit keer ook met de handbagage) weer op Nederlandse bodem. Het was een ontzettende top week, vol gezelligheid, lekker eten, goed gezelschap en mooie herinneringen. Valencia is een prachtige stad, Spaans is een mooie taal en het weer was geweldig, wat wil een mens nog meer?

Oh, en toen ik thuis kwam lag er een bordje met zelfgemaakte cupcakes op me te wachten, met een welkom thuis kaartje, van mijn lieve huisgenoot <3

6 reacties

Opgeslagen onder Travels

6 Reacties op “Valencia part 1

  1. Leuke foto’s! Klinkt als een heerlijke vakantie! En gaaf dat jullie in de wijk El Carmen ‘woonde’, echt een hele mooie plek! Ik woonde tussen het treinstation (waar jullie uit de metro zijn gestapt denk ik!) en plaza del torros. Ben benieuwd naar je andere verslagen!

  2. Klinkt als een heerlijke vakantie. Gezellig zo met vriendinnen en gewoon lekker rustig aan doen en alleen doen waar je zin in hebt. Valencia klinkt als een erg gezellig stad. Mijn zusje vertrekt morgen daarheen en ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden, maar dat komt vast helemaal goed nu ik jouw verslag zo lees ..

  3. Wat klinkt het leuk! Als een heerlijke vakantie. Ik vertrek over een paar uur richting Schiphol om naar Valencia te gaan! Ben onwijs benieuwd;)

  4. Wat een leuke foto’s! Ziet er heerlijk uit! Ik wil ooook ;)

    X

  5. Zo te lezen heb je een goede vakantie gehad, fijn! Valencia staat ook nog steeds op mijn lijstje :-)

  6. Pingback: Twee jaar Life’s a Photo |

Geef een reactie

