Witlof Salade

Afbeelding

Zodra het zonnetje ook maar even te voorschijn komt heb ik zin in salades. Ik heb een aantal vriendinnetjes die salades erg lekker vindt en mijn mama heeft een salade kookboek, dus inspiratie genoeg!

Deze witlof salade heb ik een keer bij een vriendinnetje gegeten en is zo makkelijk om te maken. Ik eet bijna nooit witlof, maar vooral in een salade is dat heel erg lekker en het is een keer wat anders dan veldsla of rucola.

Ingredienten voor 2 personen:
• twee stronken witlof
• een banaan
• een appel
• handje rozijnen
• yoghurt dressing

En dan is het gewoon een kwestie van mengen! Natuurlijk kan er ook gevarieerd worden, mandarijn, peer en ananas smaakt ook erg lekker met witlof, ik heb er wel eens venkel bij gedaan en blauwe kaas schijnt ook erg goed te kunnen..

Eet smakelijk!

8 reacties

Opgeslagen onder Food

8 Reacties op “Witlof Salade

  1. Ik lust geen banaan en witlof is ook niet echt mijn favoriet haha. Ik denk dat ik dit recept maar even oversla dus. Wel heel origineel!

  2. Ben echt gek op witlof! Maak het zelf altijd met een soort mayonaise dressing en dan met een appeltje en een gekookt eitje erdoor! Heerlijk!

  3. Huh ik laat telkens berichtjes achter op je site die niet aankomen… Wil je misschien eens bij je spam kijken?

  4. Ziet er super lekker uit! Ik ben gek op witlof!

  5. Ik houd niet zo van witlof, maar verder lijkt het me erg lekker.

  6. maybe you like my style….
    fran

    showroomdegarde.blogspot.com

Geef een reactie

