Workshop Cupcake Versieren

Een tijdje geleden stapte ik voor het eerst bij de Ibake Cupcake winkel naar binnen (zie deze blogpost) en vrij snel daarna hebben mijn huisgenoot en ik ons ingeschreven voor een workshop. Vanwege topdrukte konden we ons alleen nog inschrijven voor een workshop 2 maand later, afgelopen dinsdag.

Ibake heeft nu een actie met pickwick, de tweede persoon mag gratis! De workshop begon om 19.30 en duurde tot 22.00. Leek mij in eerste instantie aan de lange kant, maar uiteindelijk was dit precies lang genoeg.
Als eerste wordt er van alles uitgelegd over cupcakes maken en versieren aan de hand van verschillende voorbeelden. Ondertussen werd er driftig van alles gebakken in de winkel zelf, dus we werden overspoeld met heerlijke geuren.

We mochten vier cupcakes versieren met rol fondant, en er waren allerlei spullen beschikbaar om een zo mooi mogelijke cupcake te maken. Ondertussen konden we ook nog heerlijke kopjes thee nuttigen, prima!
De eerste die ik gemaakt heb is die met de snoepjes, ik had hem nagemaakt van een voorbeeld, en hij leek me erg makkelijk maar toen ik eenmaal bezig was viel dat vies tegen. De andere drie heb ik zelf bedacht (dat namaken was best deprimerend, ik vond het voorbeeld veel mooier haha!) en de ketting is persoonlijk mijn favoriet, samen met de vis. Die met de bloemetjes is ook leuk, maar alle dames hadden minimaal 1 cupcake met bloemetjes dus origineel was het niet zo.

Als je eenmaal bezig bent vliegt de tijd en voordat ik wist was het alweer 22.00. Tevreden stapte huisgenootje en ik op de fiets met een doosje calorie arme cupcakes.. (I wish! Ik denk niet dat ik ze alle 4 ga opeten voor vrijdag, want dan zijn ze niet meer lekker, sugar overload) Al met al was een super leuke avond, goed geregeld en dit is een prima idee voor een vriendinnen uitje, of als je nog opzoek bent naar een origineel cadeau voor iemand. Naast workshops kun je er ook hele leuke boeken en spullen voor het bakken kopen en ik heb vernomen dat ze een winkel in Utrecht gaan openen, leuk!

9 reacties

Opgeslagen onder Food, Friends, Love

9 Reacties op “Workshop Cupcake Versieren

  1. Wat leuk! Ik wil ook nog steeds eens zo’n workshop doen samen met mijn zusje. Zij bakt regelmatig cupcakes. Lijkt me super gezellig! Die cupcake met die ketting is echt heel schattig!

  2. Klinkt superleuk zo’n workshop! En ze zijn ook mooi geworden.

  3. Flo

    Wat gaaf! Dit is leuk om een keer cadeau te geven, zo’n workshop! Ze zien er prachtig uit! x

  4. it looks like alot of fun en ze zijn zo mooie versierd dat soort workshops zijn altijd de moeite waard want je kan altijd wat niuews leren ik heb er zelf zien in als ik naar je fotos kijkt ik hou bakken veel liefs Virgit.
    http://www.preppyfashionist@hotmail.com

  5. Wow, wat mooie gedaaan! Ziet er heel gezellig en leuk uit zeg!

  6. Leuk zo workshop! Ze zijn mooi geworden, die vis vind ik wel grappig:)

Geef een reactie

