Not my lucky week

Vorig weekend begon goed. Zaterdag hadden we een soort reunie van onze oude hotelschool klas, ik ben zo ongeveer nog de enige die bezig is met afstuderen door de opgelopen vertraging, de rest van de klas is al klaar en was ik ook een beetje uit het oog verloren. Op mijn vriendinnetjes na dan hé. We begonnen in de na middag met borreltjes op het terras, verhuisden rond half 8 naar een tapas restaurant om daar te genieten van onbeperkt tapas en drank (we hebben het bedrag wat we moesten betalen er dubbel en dwars uitgedronken, laat dat maar aan ons over) en toen ik de sangria redelijk begon te voelen besloten we dat het tijd was om naar de stad te gaan. We hebben gedanst tot ongeveer een uurtje of 2, toen ging bij mij het licht uit, niet door de drank, maar omdat ik zo moe was. Serieus, vanaf 4 uur ’s middags aan de wijn is topsport.

Maandag zat ik vol goede moed aan mijn scriptie te werken. Ik wilde opgegeven moment een excel bestand vanaf mijn externe schijf openen maar dit weigerde mijn laptop. Toen mijn word ook raar begon te doen begon toch de paniek een beetje toe te slaan en net toen ik mijn scriptie wilde opslaan liep windows compleet vast. Goed. Opnieuw opstarten dan maar. Na allerlei rare meldingen (nog meer paniek) bleef het scherm hangen op een raar beeld en deed hij verder niks meer. Ik herhaal, niks. Accu kon eruit gehaald worden, hij kon aan en uit gezet worden, niks. Dus ging ik, in volledige staat van paniek en stress, naar de computerwinkel. Gelukkig heeft de beste man van de winkel nog mijn scriptie kunnen redden. En ja, ik had hem wel gebackuped, maar dat was vorige week, en ik had die dag echt major veranderingen toegepast.
Vandaag kreeg ik eindelijk bericht (5 dagen zonder laptop met de belangrijkste herkansingen voor de deur en een scriptie deadline, is hel) en het moederbord is kapot, en het gaat te duur worden om te repareren, dan kan ik net zo goed een nieuwe aanschaffen.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat mijn laptop al oud was, 6 jaar heeft hij het zonder problemen volgehouden. Ik heb dat ding een halfjaar lang meegesleept in Londen en door half Australie, hij bleef me altijd trouw. Gelukkig mag ik op de laptop van mijn huisgenoot werken, en hebben we op school natuurlijk computers en is een nieuwe laptop uitzoeken stiekem ook wel leuk. Hopelijk komt hij er snel..

Hoogtepunt van de dinsdag: Huisgenootje is afgestudeerd! Dat moest natuurlijk gevierd worden met taart en prosecco.
Dinsdag en woensdag heb ik geleerd, geleerd en geleerd voor de herkansingen komende week.

Donderdag en gisteren heb ik gewerkt waarbij ik gisteren zwaar gewond raakte. Op mijn werk doen we ook catering, en we hadden een catering voor kinderen en dan geven we meestal kannen met limonade mee. We gebruiken koffie siroop en als die fles leeg is gebruiken we die soms om de limonade in te doen. Ik weet niet of jullie die flessen kennen, maar er zit een soort rubberen doseerdopje in en die moet er natuurlijk uit als je hem wilt vullen met iets anders. Dat was mijn job. Ik kreeg het briljante idee om dat rubberen ding eruit te wrikken met dat theelepeltje. Helaas schoot ik uit en schoot het uiteinde onder mijn nagel. En dat doet pijn. Het bloedde als een malle, dus mijn bazin ging over tot de redding en plakte er een pleister op. Gisteravond had ik nog steeds zwaar last en vandaag gaat het beter. Er zit een zwelling onder mijn nagel, dus het voelt net alsof er heel veel druk op zit en hij wordt mooi blauw aan de bovenkant. Verder ga ik dit waarschijnlijk wel overleven hoor.

Volgende week dus herkansingen, maandag en woensdag, 9 juli concept inleveren van mijn scriptie (eind augustus is de officiële inleverdatum) en 12 juli zit ik in het vliegtuig op weg naar de zon, heerlijk!

 

3 reacties

Opgeslagen onder My Week, Studie

3 Reacties op “Not my lucky week

  1. Wat balen van je laptop!! Ik zou echt stressen!! Succes nog met de laatste loodjes voor de vakantie. Nog even!

  2. Oh echt balen dat zoiets met je laptop gebeurd als je met iets belangrijks bezig bent! Ik snap de paniek!

    Dat etentje ziet er wel heel lekker uit!

  3. Jeeetje maar alles komt goed!!! kheb mn gister ook ernstig gesneden tijdens het openen van een blik olijven nou ja kan gebeuren morgen weer ene nieuwe dag;)

Geef een reactie

