Food Diary

Ik vind het altijd erg leuk om op andere blogs recepten te lezen of foto’s te zien van gerechten en daar haal ik vaak inspiratie vandaan.
Daarnaast hou ik van eten, en vind ik het super leuk om te koken. Ik probeer een paar keer per week een nieuw gerecht uit te proberen, gelukkig vindt mijn huisgenootje dat ook leuk en samen toveren we eens in de zoveel tijd iets meer op tafel dan een eenpansmaaltijd. Ondanks dat houden we ook van gemakkelijke gerechten, uiteraard. : )
Daarom zal ik zo af en toe een food diary online zetten, hopelijk kan ik jullie hiermee inspireren!

Maandag: Asperges
Ik kwam een recept tegen van asperge pastasalade en ik had nog nooit asperges zelf klaargemaakt. Dus hop, samen met huisgenootje naar de winkel om asperges in te slaan.
Ingredienten pastasalade: Farfalle, Witte asperges, eieren, mais, spekjes, veldsla.

Stiekem hadden we ook wel zin in asperges met een botersausje..

Dinsdag: Pasta Pesto
Een van mijn favoriete gerechten, pasta pesto! Deze is bereid door mijn huisgenootje.
Ingredienten pasta: Tagliatelle (we hadden te weinig tagliatelle, vandaar dat er ook farfalle doorzit), pesto, creme fraiche, spekjes, pijnboompitjes en kruidenkaas.
Persoonlijk hoeft de kruidenkaas van mij niet zo want de pesto en creme fraiche geven genoeg smaak af, maar dit was echt zo lekker!

Woensdag: Zalm in bladerdeeg
Woensdag was onze simpele kookdag. Een kant en klaar zalm met spinazie pakketje, snijbonen en oven frietjes. Dit soort gerechten zijn op drukke dagen ideaal : )

Donderdag: Ceasar Salade
Donderdag was een warme dag en ik weet niet of jullie er ook last van hebben, maar zodra het warm wordt is zelfs mijn eetlust nihil. Op zulke dagen eet ik dan ook niets liever dan een salade, ceasar salade deze keer.
Ingredienten ceasar salade: Veldsla, Ontbijtspek (of bacon), komkommer, mais, tomaten, croutons en grana pedano strooikaas. Als dressing gebruikte ik de ceasar salade dressing van de AH.

Vrijdag: Wraps met kip
Als ik geen zin heb om te koken maar toch gezond en lekker wil eten maak ik wraps en dat maak ik niet echt aan de hand van een vast recept, alles wat er op dat moment in huis is en wat lekker smaakt gooi ik er bij in : )
Ingredienten wrap met kip: Creme fraiche, kip, avocado, komkommer, mais en tomaat, bacon

Je kan me ook wakker maken voor toetjes, en mijn guilty pleassure is momenteel van het merk Gu, dat volgens mij nieuw is in Nederland. Ik kende het al uit Australie, Gu maakte in Australie Chocolade met caramel en crunchy stukjes. Hier in Nederland maken ze Lemon Cheesecake en die is net zo lekker als de chocolade uit Australie!

Zaterdag: Rabarber ovenschotel
Huisgenootje had een recept gevonden, een ovenschotel met kip en rabarber en dat wilde ze graag maken. Of ik wilde mee eten. Natuurlijk! Ik heb nog nooit rabarber gehad, dus ik liet me verrassen. En ik kan jullie vertellen, dit is een super lekker recept! Het recept komt geloof ik van de AH.
Ingredienten (voor zover ik weet, ik heb het niet gemaakt…) ovenschotel: Kip, rabarber, honing, olie, azijn. Lekker in combinatie met rijst en paksoi.
Door de honing wordt de rabarber heel zoet, beetje appelmoes achtig. Lekkerrr!

Zondag: Pangafilet
Gisteren aten we lekker buiten, wederom een niet al te moeilijke maaltijd, pangafilet met rozemarijn aardappeltjes uit de oven en snijbonen en worteltjes.

11 reacties

Opgeslagen onder Food

11 Reacties op “Food Diary

  1. Natasja

    Wat was het allemaal lekker! Ziet er ook goed uit op de foto’s.

  2. Wauw, het ziet er allemaal heerlijk uit!

  3. Bedankt voor de felicitatie! Wat een heerlijk eten allemaal:)

    xx Laura

  4. Ziet er allemaal echt superlekker uit, vooral de zalm in bladerdeeg in de kipwrap!

  5. Zo zo, jij hebt lekker gegeten deze week! Asperges, jammieee!!

  6. ZIet er allemaal super lekker uit & ik heb al zo een honger haha

    xoxo
    http://followingtrendsinblack.blogspot.nl/

  7. ziet er lekker uit en volgens mij allemaal wel goed te maken!

    Travel in Style

  8. Ziet er lekker uit! Krijg er trek van haha!

  9. T

    hier bij de Appie hebben ze nog een soort GU cheesecake , iets met chocolade

    • Nanda

      Klopt ja, die variant is er ook! Zal vast net zo lekker zijn, aangezien GU volgens mij (voor zover ik weet haha) voornamelijk chocolade maakt :)

Geef een reactie

