Noodle Soup

Als de maand iets te lang duurde ging ik over op noodle soup. In Australie at ik veel noodle soup, want met een broodje erbij vult het prima en noodle soup is goedkoop. (Waarom at ik dat dat niet vaker in Londen vraag ik me nu af) Noodle soup behoorde tot mijn vaste boodschappen die ik altijd in huis heb. Nu ben ik daar een beetje vanaf gestapt en eet ik het alleen als ik er zin in heb, want het is best lekker.

Ik eet altijd noodle soup uit een pakje, beetje warm water erbij et voila. Een kind kan de was doen. Maar gisteren kreeg ik het idee om eens zelf een noodle soup te maken en hierboven zie je het resultaat.

Zelf maken is eigenlijk heel makkelijk:
– Breng een liter (kippen)bouillon aan de kook
– Voeg de noodles toe (tenzij je voor mihoen kiest, die hoeven maar heel even gekookt te worden)
– Voeg de kip, het witte deel van de paksoi en een in stukjes gesneden pepertje toe en laat het lekker mee koken
– Voeg op het eind het groene gedeelte van de paksoi en stukjes gesneden lente ui toe
Eventueel op smaak brengen met extra peper en of soja saus.

Eet smakelijk! : )

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Food

Geef een reactie

