Spinazie & Gorgonzola Risotto

Als je me ergens ’s nachts voor wakker mag maken dan is het wel risotto, helemaal deze versie! Ik vind kaas heerlijk, laat dat er nou extra veel inzitten : )
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zo’n held ben in het maken van risotto en deze was voor mijn doen best goed gelukt, oefening baart kunst.

Bon appetit!

Benodigdheden: Risotto rijst | Ui | Gorgonzola | Spinazie | Kippen- of groentebouillon
Recept:
1. Maak een liter bouillon
2. Fruit de uitjes in een pan
3. Bak de risotto rijst mee totdat de korrels glazig worden
4. Voeg telkens ongeveer 125 ml water toe (beetje afhankelijk van de hoeveelheid risotto die je maakt) en wacht totdat dit is opgenomen door de rijst. Voeg net zolang bouillon toe tot er niks meer wordt opgenomen.
5. Gooi de spinazie er bovenop en laat dit slinken.
6. Roer als laatste stukjes kaas erdoor et voila, daar is je risotto!

6 reacties

Opgeslagen onder Food

6 Reacties op “Spinazie & Gorgonzola Risotto

  1. Lin

    Lijkt me heerlijk met spinazie en gorgonzola! Ben ook groot fan van risotto! Ik mis alleen een scheutje wijn in je recept.

  2. Eva

    Hmm, risotto :) Zo grappig om jou op internet tegen te komen, als mede-vriendin van Laura!

Geef een reactie

