Ice Skating

Sportiviteit is helaas niet echt een woord wat ik zal gebruiken als ik mezelf zou moeten omschrijven. Sinds ongeveer een jaar loop ik nu hard, maar daar houdt het wel een beetje mee op. Nu het hardlopen beter gaat en ik me besef dat ik niet voor altijd ongestraft wijntjes kan drinken en lekker kan eten, begin ik een klein beetje interesse te krijgen in sport.

Een paar weken terug heb ik me voor het eerst in mijn leven (ja echt waar) op de ijsbaan gewaagd en aan het einde van de dag vond ik dat ik het best goed kon. Ik schaatste wel op ijshockey schaatsen, maar dat mocht de pret niet drukken. Sindsdien ben ik wel fan van het schaatsen en wilde het graag nog een keer doen.

Toen begon het kouder te worden en had ik in mijn hoofd gehaald dat ik op natuurijs wilde schaatsen. Zo geschiedde. Samen met twee vriendinnetjes ging ik schaatsen op een ondergelopen weiland, vond het wel een fijne gedachte dat je dan nergens doorheen kunt zakken. Ik heb zelf geen schaatsen dus besloot daar voor 10 euro kunstschaatsen te kopen. Helaas had ik mijn schaats kunsten zwaar onderschat, schaatsen op kunstschaatsen is heeeel iets anders dan schaatsen op ijshockey schaatsen. Ik werd aan alle kanten door kindjes ingehaald maar ik heb toch een rondje weten te schaatsen, onder luid protest van mijn enkels. Gelukkig had een van mijn vriendinnen wel ijshockey schaatsen dus was erg blij toen we even konden wisselen en ik zo toch nog aan de andere aanwezigen kon laten zien dat ik niet helemaal een hopeloze schaatster ben.. 

Daarna zijn we snel een cafeetje in gedoken om warm te worden met chocolademelk en een borrel, en ik geef heel eerlijk toe dat we langer in het cafe hebben gezeten dan dat we op de ijsbaan zijn geweest.. Of mijn schaatsliefde nu over is? Nee hoor, ik moet en zal fatsoenlijk leren schaatsen op mijn kunstschaatsen!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

