Hotel New York

Mijn eerste ervaring met Rotterdam (ja ik ben aan de andere kant van de wereld geweest, maar Rotterdam ho maar..) begon goed, namelijk met Hotel New York, het restaurant dat al tijden hoog op mijn lijstje stond om een keer te gaan eten. Natuurlijk is hier vanwege de Holland Amerika lijn op mijn opleiding ook al de nodige aandacht aan besteed, maar buiten dat is dit bij vele mensen die van lekker eten houden een bekend begrip en dat wilde ik ook wel eens mee maken.

Het eten is prima – ik at hier voor het eerst vongole! – maar naar mijn idee ligt de prijs kwaliteit verhouding niet altijd even goed. De prijzen verschillen nogal, 9 euro voor vongole en 24 euro voor een vis plateau.

Het interieur is niet heel bijzonder, op de grote kroonluchters en pijpen aan het plafond na. Het is lawaaiig in het restaurant, maar dit draagt alleen maar bij aan de sfeer.

Wat Hotel New York nou zo bijzonder maakt? De goedkope (voor)gerechten zoals vongole, mosselen en scheermessen en natuurlijk de rijke historie. Als ik dichter bij Rotterdam had gewoond was dit een fijne meetings plek geweest voor lunch dates .. Ik wil hier nog heel vaak eten!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Food

Geef een reactie

